24 juni 2012: 4e truggycup in Ee, Friesland (let op, Truggy, Buggy en vrije klasse)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snellehenk, 5 jun 2012.

  1. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    Goedzo Peter, trouwens Buienradar nu nog maar 4mm daar voor morgen
     
  2. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Ja, dat heb ik ook gezien inderdaad. Het meeste valt in de nacht voor de race.
    Positief blijven.... Misschien hebben we geluk morgen!!
     
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Vandaag bij de training was het al lekker druk; veel rijders!

    De baan is erg goed geslaagd; rijderstelling is overdekt en het circuit is leuk om te rijden!
     
  4. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Heb mij net ingeschreven, 4mm regen is te doen.

    Hoop wel bij iemand onder de tent te kunnen, heb er zelf geen :).
     
  5. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    De Offroadrockers hebben keihard gewerkt om een mooie baan aan te leggen, zelfs de rijdersstelling is overdekt!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als je geen plekkie vindt kan je bij ons langs komen, wordt wel vol want we staan al met 4 rijders en 3 pitbuddies maar we laten je natuurlijk niet in de regen staan!
     
  7. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Snellehenk, merci.

    Parcours ziet er idd niet slecht uit :).
     
  8. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Nog een voordeel van een grasbaan t.o.v. klei en kunstgras: je hebt veel minder snel last van plassen, je pakt dus minder water op met je auto, dus ik denk dat je beter op een vochtige grasbaan kunt rijden dan kunstgras of klei.
     
  9. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    ehm... je weet nu wel beter zeker? nadat we volledig weggespoeld zijn van het terrein in Ee... wat een takke weer was dat zeg!
     
  10. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    Wat een drama was het daar, Motor servo's en nieuwe ontvanger kunnen allemaal gesneuvelt zijn bij ons. Van de week maar eens stiekum kijken
     
  11. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Oei, das slecht nieuws. Ik hoop het beste voor je auto.
     
  12. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Tja, het had zomaar mee kunnen vallen...helaas was dat niet zo en werd het alleen maar slechter. Ik denk dat we er goed aan hebben gedaan om huiswaarts te keren.

    Ik ga vanavond even de electronica bekijken maar volgens mij kunnen alle lagers zo in de kliko :)
     
  13. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Gelukkig heb ik de eerste twee kwalis afgewacht en toen toch maar besloten me af te melden aangezien het niet droger werd. Heb geen meter gereden en ook geen poets werk gelukkig. Ik had geen zin aan een kapotte auto. Ik ben er heen gereden met het idee dat het tegen middag toch droog zou gaan worden. En het bleef maar regenen....pfffff. Dit jaar helaas nog geen truggycup gereden.

    Nu de buggy klaar maken voor appingedam. 30 juni is daar open dag en daar kan ik mooi de buggy even testen! En dan 15 juli buggycup rijden!
     
  14. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Voor degene die gereden hebben (een handjevol wss :)), hoe zit het met de puntenverdeling?

    Krijgen ze de volle punten of een percentage daarvan (gelijk in een echte race).
    Kwali gereden is 1/4de van de race dus 1/4de van de punten oid?

    Toch wel interessant om te weten :).
     
  15. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Dit heeft mario al op truggy forum gezet. Dit wordt nog uitgezocht!
     
  16. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Qua puntentelling gaat de organisatie nog overleggen, maar is altijd een lastige discussie...

    Er zijn rijders die hun materiaal letterlijk hebben opgeofferd en voor hun is 1/4 van de punten niet eerlijk. Kans is ook groot wanneer je dit zou toepassen dat deze punten voor die rijders gewoon een schrap resultaat wordt en dan benadeel je deze rijders ook weer.

    Een optie zou zijn om 1/4 of 1/2 van de punten toe te kennen maar dat deze wedstrijd niet als schrap mag tellen (om bovengenoemde situatie te voorkomen), maar daar benadeel je weer de rijders mee die niet zijn gekomen (zij hebben nu bewust voor een schrap gekozen en dat ontneem je hun dan weer).

    Daarnaast moet er voor degenen die gekomen zijn en niet hebben gereden (maar wel betaald) waarschijnlijk ook een bepaald aantal punten toegekend worden.

    Het is dus best wel lastig, ik hou het klassement bij maar ik zit uiteindelijk niet in de organisatie. Uiteraard probeer ik wel met ze mee te denken natuurlijk.
     
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Eerlijk maar misschien kneu voor de organisatie, maar een dergelijke race had gewoon geannuleerd moeten worden. We rijden allemaal (95 procent) voor de hobby, en om dan je materiaal op dergelijk circuit te gaan stuk rijden... Wil niet weten wat stukken sommigen hebben opgelopen. Dagen op voorhand was het weerbericht slecht, gras of geen gras met redelijk wat regen en razende autotjes wordt dat een moeras :)

    Ik las ergens een reactie van Oss, indien ze daar vrijdag nog zo weer geven annuleren zij de wedstrijd...
     
  18. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Zoals we het bij de Nomac onroad doen is gewoon volle punten. Lijkt mij het ook het eerlijkst. Die gene die gereden hebben hebben toch risico genomen met betrekking tot hun spullen, en hebben er ook weer VEEL werk aan om eea schoon te krijgen. Dat de rest niet rijd hebben ze toch zelf voor gekozen, ze hadden ook wel kunnen rijden, dus punten kunnen krijgen. En de gene die hier over klagen hadden dan gewoon wel moeten rijden. Het is toch een buitensport.
     
  19. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Op basis van weervoorspellingen kan je een wedstrijd niet annuleren, vaak genoeg blijkt het op een wedstrijddag mee te vallen. Ik denk dat je een grotere discussie krijgt als je een wedstrijd vooraf annuleert, dat komt niet ten goede van de truggycup.

    Nu wist iedereen wat de kans was op slecht weer, daarnaast kan iedere rijder zelf kiezen voor een schrap resultaat en dan is de keuze aan de rijder zelf en niet aan de organisatie. Op deze manier heb je denk ik minder discussie.

    Zondag was de verwachting ook dat het vanaf 11.00/12.00 beter zou worden maar dat bleek niet zo te zijn. Het zijn onvoorziene omstandigheden, en daar valt natuurlijk heel weinig aan te doen.
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Er is voor beide zijden wel iets te zeggen.

    Truggycup staat open voor beginners, maar om punten te scoren moeten ze wel een duur autotje op het spel zetten bij bar slecht weer :cool:.

    Kan mij inbeelden dat dat niet voor iedereen even evident is.
    Er zijn er genoeg in de truggycup die zo 1200-1500€ op de toonbank gooien om een nieuw autoke te kopen, maar bijlange niet iedereen.

    Punten toekennen en uit het scrap resultaat halen ben ik volledig akkoord, de volle punten toekennen niet echt. Max punten worden gehaald in de masterfinale en niet in de quali's.
     

Deel Deze Pagina