250 met F3C Fuselage

Eindelijk zit hij erin! :banana:
Na een aantal dagen klooien en pielen heb ik het dan toch voor elkaar, al is het half 2 en moet ik morgen gewoon 6uur eruit om te werken, helaas :???:
Morgen de maiden maken en hopen dat ik alles goed heb afgesteld anders moet hij weer uitelkaar om ook maar ergens bij te kunnen!

full

full

full

Groeten Iwan

Laatst bewerkt door een moderator:
WARM!

Zo vanmiddag de maiden gemaakt en gelukkig is alles goed afgesteld.
Had nog wel wat tail wag maar heb de headspeed verhoogd middels throttle curve, staat nu flat 90% en de wag is zo goed als weg. Heb de wag in de 250 nooit helemaal weg kunnen krijgen dus ik was tevreden.
Totdat ik na de 1e echte vlucht even de temperatuur van o.a. de ESC ging opmeten, 58 graden!! de lipo zat op 52 graden!!
Nu weet ik niet of dit echt kwaad kan maar ben gelijk gestopt om evt. schade te voorkomen.
Kan dit kwaad? Zo ja is er ook iets aan te doen?

Tja, erg.. wat is erg, als alles koud blijft is het beter. maar, vergeet niet dat ie in een rompje zit. Lipo op 52 iis in ieder geval niet goed voor de lipo.

Wel weet ik van de 250 regelaar is dat ie ongelovelijk efficient is bij 100 procent gas. desnoods een tandje lager op de motor, en de curve op 100 procent zetten..

Ben vandaag aan de slag gegaan met een boortje.
Voorkant ziet er onder en boven nu een beetje uit als gatenkaas, heb ook een vierkant uit de bodemplaat gesneden, net onder de motor/maingear.
Heb ook een paar lipo's gehooverd en de esc en lipo werden niet warmer dan 40 graden voor de esc en 30 voor de lipo.
Volgens mij is dit een stuk beter!
Oh ja, Anko ik heb ook de throttle curve op 95% flat gezet, idle up 2 op 100% maar zover ben ik nog niet gekomen om dat uit te proberen.
Als het weeer een beetje mee werkt (zoals vanmiddag) dan morgen een paar vluchtjes "echt" vliegen, geen 3d want dat lukt me nog niet eens met de 450! Laat staan met een 250 die 440 gram weegt (ipv 320 zonder fuselage :))

Nou vooruit dan maar, de foto's van de F3C gatenkaas:

full

full

Het is in ieder geval effectief zullen we maar zeggen :???:

Laatst bewerkt door een moderator:
:P mooi toch? Als je de gaatjes nog een beetje afwerkt kan het prima..

(eigenlijk moet je er 2 oogjes op tekenen, het lijken namelijk net sproetjes rond het neusje :P )

Back