250 quad build - buzzer krijg ik niet werkend

Hallo allemaal,

Een maand geleden ben ik langzaam begonnen met het bouwen van mijn eerste 250 quadcopter. Quadcopter zit in elkaar. Op dit moment is hij basic zodat ik kan gaan vliegen. FPV en alles komt later nog.
Wat zit erop:
Flip32 10Dof
Turnigy 9XR PRO + Frsky DJT module
FrSky V8FR-II

Ik ben nu bezig met alles werkend krijgen via Cleanflight etc. Alles is gekalibreerd en motoren draaien juist. Dus kan er in principe al mee vliegen. Nu heb ik de Vbatt en de buzzer(5v) aangesloten op de Flip32 maar de buzzer blijft continu piepen. Ik wil dat hij gaat werken met een switch(ben hier nog niet heel wijs in).
Via cleanflight al meerdere dingen geprobeerd maar hij blijft maar piepen, krijg hem überhaupt al niet uit.
In 'configuration' Failsafe optie al uit gehad en aan, werkt niet
Vbat uit gehad en aan, werkt niet
In 'modes' bij Beeper een kanaal in proberen te stellen maar doet ie ook niets.
Had ook wat gelezen over dat er in een stel flip32 boardjes een capacitor i.p.v. een resistor geinstalleerd was maar dan deed de buzzer het volgensmij helemaal niet.

Wie kan mij helpen? Kan alle info aanleveren, graag hoor ik van jullie (wat ik fout doe)

weerstand verhaal is niet van toepassing op dit bordje aangezien de buzzer werkt
vbatt uitschakelen en vergeet niet te saven doeje dit niet zal hij niet uitgaan
schakelaar in mode toewijzen aan buzzer kijken of het werkt in het beeld in het gele vlak zal hij moeten werken in het witte niet dit moet ook gesave.t worden anders werkt het ook niet
succes
gr.luc

Bedankt voor je reactie! Maar dit waren inderdaad al de dingen die ik geprobeerd had. Vbatt uitschakelen, blijft piepen. Aux 1 geschakeld op de 'buzzer' in mode en wordt rood als ie uit staat, groen als hij tussen de waardes komt. buzzer blijft piepen.

Waar ik aan dacht(zoveel ervaring heb ik nog niet dus kan er ook flink naast zitten). De buzzer wordt direct op de flip32 aangesloten net als de Vbatt. De Aux kanalen werken allemaal met een draadje van de flip32 naar de receiver, of zo heb ik het op dit moment. Alleen signaldraad aangesloten van flip32 channel 5 naar receiver channel 5, en dit ook voor channel 6,7,8. Is dit de juiste manier of?

Maar zoekt ie het via dat kanaal (5 bijv) dan automatisch op in Cleanflight dat het om de buzzer gaat op het flip32 boardje of doe ik iets fout en moet ik nog het een en ander instellen..

aangezien je de kleur ziet veranderen met schakelen zou de configuratie goed moeten staan
ik neem ook aan dat de buzzer op de goede plaats aangesloten is en ook goed om rood op plus zwart op min
kan natuurlijk ook een probleem op het bordje zijn aangezien er meerdere problemen hiermee hebben
zie
succes

Bedankt voor uw reactie! Ja, dat dacht ik ook. Ook al is het mijn eerste keer, leek me logisch.
Uiteraard rood=plus, zwart=min. Boardje geeft het ook duidelijk aan wat plus en min is. Dat je bij de Vbatt nog verkeerd zou kunnen gaan zie ik in, maar bij de buzzer wordt t wel erg moeilijk. Dan zal het waarschijnlijk een defect in het boardje zijn. Kan me zo weinig anders bedenken:S En zoals het filmpje hierboven aangeeft, is het bij mij ook een piep die hij continu geeft.

Laatst bewerkt:
Update: Heb een nieuw flip32 ontvangen. Geflashed met de laatste Naze firmware via Cleanflight(moest bootloader pins gebruiken anders lukte het niet, vond de bootloader niet). Maar is gelukt en de buzzer werkt hoe het moet. Het heeft dus gelegen aan het andere flip32 boardje waar iets aan defect is wat het continu piepen veroorzaakte. Bedankt allemaal nog!

Back