250 quad build - een aantal vragen

Hoi Allen! Paar vragen waar ik niet helemaal uit kom. Hopelijk dat iemand mij hier verder kan helpen

1. Heb een Flip32 boardje in me 250 quad zitten en die zou zichzelf weer moeten levelen als ik me vingers van de sticks af heb. Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet instellen(in Cleanflight), want op dit moment doet hij dat niet.
2. Mijn nieuwe lipo 3S wordt leeg getrokken tot de volgende cellwaardes: 3.2, 3.3, 3.6.
Dit is veels te laag en duurt niet lang of me lipo kan op die manier de prullenbak in. Is stabiel nu en werkt goed met ander apparatuur dus ligt niet aan de lipo zelf/slechte cellen. Maar mijn vbatt staat aan, minimum 3.4v, warning bij 3.6v (nu naar 3.5 en 3.7 gezet). Maar blijkbaar werkt dit dus niet en waar zou ik een alarm/warning vandaan moeten krijgen? Of is dat alleen als de buzzer erop zit(die helaas in ander topic besproken continu piept en dus niet werkt)

Ervaring met de flip32 heb ik niet, maar bij de Naze32 moet je eerst in cleanflight een switch op je radio instellen om naar horizon of angle mode te switchen voordat hij zichzelf gaat levelen.
Wat de lipo betreft zou ik proberen hem eerst te balancen op je lader. Verder gebruik ik altijd een losse lipochecker op de balance lead om de spanning in de gaten te houden.

groeten,

Bedankt voor je snelle antwoord! Dat zal dan inderdaad hetzelfde werken bij de Flip32. Je wijst dan een Aux kanaal toe aan die knop wat ik zo zag. En van je Flip32 (bijv kanaal 5) een draadje naar je ontvanger (bijv kanaal 5), en dat is dan je Aux toch?.

Ja dat had ik al 2x gedaan, maar beide keren heeft ie hem dus scheef leeggetrokken. Alsof hij 1cell wel op 3.6 afsluit en de anderen gewoon door laat gaan. Maar sluit er tijdens het vliegen dan ook een lipochecker op aan en doe ik het op die manier. Gebruik jij er 1 die gaat piepen of een die gaat piepen en ook een voltageschermpje heeft?

Groet!

Heb nu op de manier die ik hierboven noemde de knoppen ingesteld en horizon en angle werken nu. Bedankt!

Helaas trekt ie nog steeds 2 van de 3 cellen naar beneden. Erg vreemd dat ie de 3e rond de 3.65 balanceert tijdens het vliegen en de andere 2 tot te lage waardes..

EDIT: Lipo toch nog een aantal keer getest in RC Auto's. Zelfde probleem dus een slechte lipo. Helaas doet Hobbyking er altijd moeilijk over, dus dan nog maar een nieuwe kopen

Laatst bewerkt:
Back