25T pinion op Savage Flux

Ik heb mijn 20T pinion aan gort gereden en terwijl ik wacht op de nieuwe 20T wil ik even de 25T pinion die ik erbij kreeg proberen. Ik heb hem er net op geklust maar ik denk dat de mesh niet goed is. Ik heb de hele assembly met de motor zover mogelijk bij de spur vandaan geschoven maar ik denk nog steeds dat de tandwielen te klein is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Er zaten nog twee plastic onderdeeltjes in het zakje bij de 25T pinion. Geen idee waarvoor je die gebruikt. Misschien hebben die er iets mee te maken.

Waarom post je dit niet in het gewone Savage Flux topic ;).

Wat bedoel je met dat de tandwielen te klein zijn? Gewoon onderste vier schroeven los halen, pinion erop, mesh zetten schroeven vast draaien en klaar. Let wel HEEL goed op je temps. Zo'n grote sprong in vertanding kan een zware impact hebben!

Die van mij was vandaag ook aan gort gegaan, ga dus morgen ook maar eens de 25T proberen wat temp enz betreft, al denk ik dat ik weer terug ga naar 20 T omdat met die al bijna niet volgas te rijden valt.

De 2 plastic dingetjes uit het zakje zijn servo heveltjes als ik het goed heb...

Trouwens mannen. Ik ben van plan van pinions bij RCM te bestellen. Iemand anders ook interesse? Ga Mike even vragen of hij ze niet in een envelop wil opsturen. Meer info zie algemeen Savage Flux topic.

Voor pinions, kijk eens bij liquidrc. 10 dollar voor de extra hard pinions. (gebruik ik op m'n Slayer en in m'n muggy, die houden het echt perfect vol. :)

Welke bedoel je precies (linkje)? Want die van Robinson Racing moeten ook goed zijn, maar gaan maar tot 20T en wil ook graag een 22T erbij.

welke vertanding moet het zijn voor de Savage Flux? Ik heb namelijk een 25T mod 1 tandwiel gekocht van liquidrc. (ook een extra harde) :)

Wat bedoel je met dat de tandwielen te klein zijn?

Typefoutje. Ik bedoel dat de afstand tussen de tandwielen (ofwel de mesh) te klein is. De auto klinkt anders en hij gaat minder hard dan ik had verwacht. Met een 25T verwacht je een hogere snelheid dan met 20T en hij gaat nu hooguit net zo snel. Maar ik maak me een beetje zorgen over hoe hij klinkt. Hij heeft nu een gierend metalen bijgeluid. Hij was altijd al lawaaiig maar nu klinkt hij nog anders.

@ Deejay, nah kunt het topic gewoon weer kicken hoor.

De mesh is te klein zeg je, heb je hem zo ver van de motor als je kunt? Want dan zou de mesh in principe goed moeten zijn, zou raar zijn als ze de pinion meeleveren maar het überhaupt niet zou passen, je hebt nog de standaard 44T pinion right?

Ik heb idd de standaard spur. Misschien kannie nog een pietsie verder of misschien hoort het wel zo. Maar ik wil toch terug naar 20T omdat ik ook met mijn 3S packs wil kunnen rijden.

Back