.28 LRP Houdt in/slaat af bij vol gas.

Uitgaand van het filmpje staat ie indd. veel te arm op de HSN. Hij kriigt nu onderin overigens wel genoeg brandstof.

Anders dan Ricardo aangeeft zou ik de motor toch eerst 1 of 2 slagen rijker zetten, om hem van daaruit weer armer te gaan zetten. Dus je begint met afstellen vanuit een te rijke afstelling. Je zet hem vervolgens steeds armer totdat je geen "perfomance increase" meer merkt, en dan zet je hem nog weer even een kwart slag terug(rijker).

Let wel op dat de HSN vooral effect heeft op de hogere toeren en snelheden. Als na het rijker zetten op de HSN de motor onderin slechter gaat draaien, moet je hem op de LSN weer wat armer zetten en andersom ook natuurlijk. Dit omdat het rijker/armer zetten op de HSN ook effect heeft op de LSN. Succes.

PS. Haha te laat met mijn reactie zie ik, wat Roelof zegt dus indd.:yes:Komt op hetzelfde neer.

Laatst bewerkt:
Goede nacht, ^

Ik krijg inderdaad het gevoel dat het misschien aan het druksysteem kan liggen dan. Kan ik dit gewoon testen door de slang los te halen van de uitlaat ?! Ik ga dit in iedergeval eerst proberen.

Bedankt voor de tips !

-edit-

Ik weet vrijwel zeker dat het niet aan de uitlaat/drukslang kan liggen. Beiden zijn nieuw. Ik had net vooraf het tankje (met choke) willen vervangen voor het tankje zonder die ik nog had liggen. De "reserve" tank was zo lek als een vergiet en dus rijp voor de kliko. Is er een goeie manier om te testen of je tankje lek is ?!

Laatst bewerkt:
In een ver verleden toen ik ook nog een brandstofauto had...had ik de hele tijd een veel te hete motor.. probleem was toen verholpen door een nieuw koppelrubber tussen de bocht en uitlaat te monteren. Roelof zei dit ook al.. kost geen drol en zo gedaan je kan het proberen...

Goede avond,

Ik heb alles wat met de druk te maken heeft nagekeken en opnieuw goed aangesloten. Brandstof filter schoongemaakt en het koppelstukje van de uitlaat vervangen aangezien ik nog een spare had.

Ik ben hierna gaan rijden en heb telkens de HSN ietsje rijker gezet. Hier ben ik uitgekomen, de auto word niet gesmoord bij het vol gas geven of op hoge toeren. De auto trekt enkel nog erg moeilijk weg en valt soms uit wanneer ik geen gas geef. Ik neem aan dat de LSN nog te rijk staat dus dat zal ik nog moeten aanpassen.

Ik laat nog weten hoe het verder loopt ! Bedankt allemaal.

je LSN gaat inderdaad rijker staan als je de HSN rijker zet. als je HSN goed staat kan je rustig je LSN afstellen ;)

Je probeert het in ieder geval en het lukt. Dat is goed.
Je zei dat je de tank had met de drukknop erop? Daar zit de nitro opname aan de voorkant en niet aan de achterkant. Als je dan gas geeft, klotst de nitro naar achter en kan dat de opname van de brandstof bemoeilijken. Het opnamepunt zit bij deze tankjes (helaas) aan de voorkant. Als de tank leeg raakt, dan wordt er geen nitro opgenomen tijdens het accelereren. Dus heb je ook geen smering. Beter koop je een X tank. Dan heb je dat gedoe ook niet meer.

Ik ben er nog niet helemaal uit bij de lage toeren. Hij trekt nog steeds erg moeilijk weg en valt uit bij stationair.

Ik merk wel dat mijn HSN in principe rijker staat dan de fabrieks instelling. ~ 4 slagen in plaats van 3,5. De LSN moet ik erg arm zetten, is dit normaal ?

4 slagen ipv 3.5 noem ik niet echt iets. Pin je niet vast aan een fabrieksinstelling, dat geeft alleen maar een startbare situatie. Moeilijk optrekken kan veel factoren zijn, ik mag hopen dat je niet weer de plug-8 gestoken hebt?

Moeilijk optrekken en uitvallen zou ik eerder aan de koppeling denken. Als je met een 1:1 auto de koppeling te vroeg los laat komt de auto ook met hakken en stoten op gang maar kan ook afslaan.

Of als je die halve slag HSN extreem veel vind kan ik mij voorstellen dat je dat ook aan de LSN extreem veel vind en ben je misschien te voorzichtig.... De motor vertelt wel als die te kort komt, maak je daar maar niet te druk om.

Misschien handig om aan te geven waar je woont, zo kunnen mensen in jou omgeving je wellicht helpen.

Nee zeker niet Roelof, die plugjes heb ik netjes weggestopt. De R4 zit er nog steeds in.

Ik neem aan dat het probleem met de koppeling bij een oude koppeling van toepassing is. Of 1 waar er één van de veertjes bv kapot is. Deze is splinter nieuw. Heb deze overigens wel de goeie richting op gemonteerd.

Ik ben inderdaad erg voorzichtig denk ik. Ik begin het principe van hoe de motor werkt wel wat beter te begrijpen en probeer ook meer te letten op de verschillende signalen zoals de rook uit de uitlaat.

Ik had overigens aan het begin van de topic al aangegeven waar ik woonde; Ijmuiden.

Het wachten is nu even op een nieuwe spur gear. Die is aan gort.

euhmmmmm........

Domme opmerking misschien, maar heb je siliconen slang vervangen?
Zo ja, misschien dikke slang vervangen voor dunne binnen diameter slang?

Dit heeft bij mij op een .32 heel veel problemen gegeven voordat ik daar achter was. Je kan dan blijven stellen, maar als de toevoer geknepen wordt, kom je ook al in de problemen

De slangen zijn beiden gewoon standaard die op de savage horen. Ik neem aan dat dit goed moet zijn.

Het probleem ligt gewoon bij mijn afstelvaardigheden. ^

Net voor het weekend spullen binnen gekregen, de lrp loopt als een trein ! Bedankt nog allemaal!!

Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat!

Back