Ondertussen heb ik een heel nieuwe sectie van ons forum leren kennen, vroeger kwam ik er nooit: verlijming en constructie inclusief het sub-forum CNC.
Heel erg interessant dat CNC'en, alleen superduur om zelf aan te schaffen.
Maar ik heb ondertussen al een tip gekregen waar ik m'n landing gear kan laten CNC'en.
Dan rest me alleen nog het ontwerpen van de landing gear.
Alleen ben ik een volledige newbie als het op ontwerpen/tekenen aankomt.
Heb al wat zitten klooien in SketchUp, lukt nog niet echt goed. Heb vooral problemen met de lijnen en bogen te krijgen waar ik ze wil hebben.
Bovendien is SketchUp 3D, wat eigenlijk niet hoeft.
Als iemand tips heeft over hoe je aan zo'n specifiek ontwerp begint, dan mag je dat hier gerust laten weten.
Ook eenvoudige demo-ontwerpjes mag je hier posten.
Of als iemand andere eenvoudige (liefst gratis) 2D tekensoftware kent (buiten SketchUp), dan mag je dat ook laten weten!
Hoe kun je trouwens nagaan of jouw 2D ontwerp voldoet aan de normen van de CNC-machine/CNC-software?
Want ik veronderstel dat je makkelijk fouten kunt maken hierin?
Dus alle tips m.b.t. eenvoudige 2D ontwerpen zijn welkom!!
Heel erg interessant dat CNC'en, alleen superduur om zelf aan te schaffen.
Maar ik heb ondertussen al een tip gekregen waar ik m'n landing gear kan laten CNC'en.
Dan rest me alleen nog het ontwerpen van de landing gear.
Alleen ben ik een volledige newbie als het op ontwerpen/tekenen aankomt.
Heb al wat zitten klooien in SketchUp, lukt nog niet echt goed. Heb vooral problemen met de lijnen en bogen te krijgen waar ik ze wil hebben.

Als iemand tips heeft over hoe je aan zo'n specifiek ontwerp begint, dan mag je dat hier gerust laten weten.
Ook eenvoudige demo-ontwerpjes mag je hier posten.
Of als iemand andere eenvoudige (liefst gratis) 2D tekensoftware kent (buiten SketchUp), dan mag je dat ook laten weten!
Hoe kun je trouwens nagaan of jouw 2D ontwerp voldoet aan de normen van de CNC-machine/CNC-software?
Want ik veronderstel dat je makkelijk fouten kunt maken hierin?
Dus alle tips m.b.t. eenvoudige 2D ontwerpen zijn welkom!!