2de vliegtuig na easystar

een minimag is idd een heel mooi en leuk toestel,maar idd iets te gemakkelijk als 2de toestel denk ik,probeer eens een shockflyer,die zijn makkelijk te repareren als ze stuk gaan en redelijk goedkoop,de setup valt ook mee in prijs,probeer eens de yak54 te bouwen,ik kan je de plannen doorsturen,moet je me ff toevoegen op msn: senne_4@hotmail.com

heej,

bedankt allemaal voor de reacties. Ik denk inderdaad dat de minimag iets te
makelijk voor mij is, maar qua vliegprestaties is hij wel goed..
Ik ga volgende week bij een club vliegen en proberen om nog met wat
andere toestelletjes te vliegen en te bekijken :lol:
shockflylers lijken me ook wel leuk, ik hoop dat ik die dan ook nog zie.
Ik laat wel weten wat ik ondervonden heb :D

mvg,

Laatst bewerkt:
Senne zei:
een minimag is idd een heel mooi en leuk toestel,maar idd iets te gemakkelijk als 2de toestel denk ik,probeer eens een shockflyer,die zijn makkelijk te repareren als ze stuk gaan en redelijk goedkoop,de setup valt ook mee in prijs,probeer eens de yak54 te bouwen,ik kan je de plannen doorsturen,moet je me ff toevoegen op msn: senne_4@hotmail.com

man toch wat is dat nu voor"zever".
Te makkelijk lol,overpower hem en het is niet zo simpel("saai") meer he.
+Ik vlieg met een kyosho calmato en vlieg ook graag met de minimag,rustig aan wat stunten vind ik anders ook zeer leuk en een shokchie kun je niet vergelijken vind ik.
Ok de minimag vliegt niet moeilijk ma het hoeft niet moeilijk te zijn om leuk te zijn of wel????
Wat een rare redenering senne toch .
Majah whtvr het is zijn keuze he weet gewoon dat de minimag heel leuk is :lol:
Ma ik dring je nx op doe met je geld wat je wil! ;)

mvg sven

Volgens mij is de beste oplossing dan toch wel een brandstof-vliegtuig (trainer).
Als je dan toch in een club gaat... :roll:
Want als je met brandstof kan vliegen, kan je met elk (normaal) elektro-toestel vliegen **Let op, ik spreek niet over 3D-modellen ofzo!!!!**

Ikzelf heb ook de Minimag als electro-toestel, en ik vin da toch ook wel een goei model (y)
Goed te corrigeren, en al wat moeilijker te landen door het landingsgestel in vergelijking met een Easystar.
Je moet met een minimag ook rekening houden dat je niet met je propeller of motor de grond raakt, met een Easystar kan dit geen kwaad. Dus is deze minimag toch wel een degelijk toestel waarmee je alles kan aanleren, en dat toch niet te moeilijk vliegt.

Het is wel aan te raden om die Permax 400 niet te gebruiken, en hem te overpoweren, dan is het pas leuk :wink:

Maar zoals ik dus zei, ga je in een club, ga dan voor brandstof, al hou je het bij een trainer en ga je daarna met elektro verder.
Zo krijg je toch het belangrijkste aangeleerd ;)

L4nc3r ;)

sven,de minimag is een heel leuk vliegtuig,dat zeg ik niet,maar jij doet precies ofdat de minimag een engel is,hij vliegt heeeeeel goed,maar iets te gemakkelijk,en overpoweren kun je niet,dan breken de vleugels,de minimag is niet gebouwd om snel te vliegen

verder wil ik niet discusieren ofzo! ik zeg gewoon een paar feiten
sven,ik ben niet boos op je ofzo maar ik moet je wel corrigeren als je iets zegt wat niet echt waar is,het is een heeeeell leuk vliegtuig maar iets te gemakkelijk als 2de model denk ik

gr.senne

*L4nc3r
De club waar ik nu heen ga is alleen om te kijken, t'is driekwartier rijden :lol:
ik zou wel graag naar een club willen, maar t'is gewoon niet te fietsen
vanuit leusden.

Je hebt wel 2 clubs in soesterberg, eentje is alleem maar met
zwevers en blijkt heel zweverig te zijn :lol: en de andere kun je niet heen fietsen
omdat het militair terrein is. En 12 km fietsen met een easystar onder mn arm,
k weet niet of dat echt handig is

update: ik heb me toch even open gesteld voor de spacescooter, blijkt dat hij uit de collectie
van multiplex is :?

mvg,

Laatst bewerkt:
Senne zei:
sven,de minimag is een heel leuk vliegtuig,dat zeg ik niet,maar jij doet precies ofdat de minimag een engel is,hij vliegt heeeeeel goed,maar iets te gemakkelijk,en overpoweren kun je niet,dan breken de vleugels,de minimag is niet gebouwd om snel te vliegen

verder wil ik niet discusieren ofzo! ik zeg gewoon een paar feiten
sven,ik ben niet boos op je ofzo maar ik moet je wel corrigeren als je iets zegt wat niet echt waar is,het is een heeeeell leuk vliegtuig maar iets te gemakkelijk als 2de model denk ik

gr.senne

nee niet gebouwd om snel te vliegen maar als je hem zo wilt over poweren dat de vleugels breken moet je hem wel heeel erg overpoweren
denk niet dat je dat lukt, en je zegt overpoweren kun je niet... volgens mij hebben heel wat mensen hier hem overpowerd hoor..
en de funjet dan .. wel meer uitdaging :lol: doe ik nu ook na de minimag..

Senne zei:
hij vliegt heeeeeel goed,maar iets te gemakkelijk,en overpoweren kun je niet,dan breken de vleugels,de minimag is niet gebouwd om snel te vliegen
gr.senne

en hoe vaak heb jij dat al zien gebeuren? waar baseer je al die wijsheid op?

Minimag is een hartstikke leuke kist die met een beetje power lang leuk blijft en ook echt gevlogen moet worden (zeker als ie wat zwaarder wordt). Ik heb m'n kleine Tucano en Graupner Micro Showflyer vrij snel verkocht, maar de Minimag blijft; dat zegt denk ik wel iets :lol:

zeker!!!! de minimag is een super goed toestel,zeker een aanrader

maar hij is niet bedoeld om snel te vliegen...

heb de minimag al paar keer zien vliegen en het is en blijft een super toestel (wou hem in het begin ook kopen)

maarja,ik stop met de discussie,nu laat ik de minimag-beheerders aan het woord :lol:

Senne zei:
zeker!!!! de minimag is een super goed toestel,zeker een aanrader

maar hij is niet bedoeld om snel te vliegen...

Snel was dan ook geen eis in de eerste post van dit topic. Anyway; met 't juiste gewicht en motor/prop kan een Minimag best rap vliegen - een stuk rapper i.i.g. dan de meeste 3D-kisten van die grootte

hej,

Ik heb inmiddels al rondgekeken op een club. En ik vind zweven toch wel heel
leuk. Nu wil ik graag een een electrozwever gaan kopen. Ik vind de e-hawk 1400
wel heel mooi en schijnt ook goed te thermieken. Maar er is nu ook een e-hawk 1500
thunder tiger e-hawk 1500
Het enigste probleem is dat er nog niemand ervaring mee heeft en dat ik hem moet
bestellen uit america. Wat vinden jullie van deze twee e-zwevers, of heeft iemand nog betere
alternatieven (e-zwever met rolroeren)?

groeten

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik nog niet zoveel ervaring met zweven, maar ik heb me laten vertellen dat:

1) Volgens mij is het steeds aangenamer om te vliegen wanneer je rolroeren hebt, werkt altijd beter om lichtjes bij te sturen of je zwever recht te houden.

2) Ik had ook es zo'n zwever van Kyosho op het oog met ook zo'n V-staart, maar het schijnt dat zo'n staart ook niet zo makkelijk is om mee te beginnen (kan ook gezever zijn e :P )

Grts
L4nc3r

Hallo,

Nog een kleine opmerking over je allereerste post:
Een easy star kan zeker wel termiek zweven.

Gr. Marten

heej marten,

ik heb het al veranderd :lol:
Ik ben zelf gewoon een beetje uitgekeken op de easystar,
dus ik wil nu een echt goede thermieker met rolroeren.

gr.

Laatst bewerkt:
Thunder Tiger e-Hawk 1500

Hoi..
Ik weet niet hoe je in je talen zit?
Kijk maar eens hier. Plaatjes en filmpje spreken boekdelen. Lang draadje...
Mensen zijn lovend! Voor 9-99 jaar!
Vleugels deelbaar... kan hij ook mee op vakantie!
Thermiek... of helling zwevend als de beste.... en nog eens fraai om te zien.
Gr Bas

E-Hawk 1500 from Thunder Tiger - RC Groups

Een minimag vliegt niet super moeilijk maar er is wel leuk mee te stunten, en wat gek te doen.
Ook kan je vliegen zonder landingsgestel als dat een punt is.
Want hij landt ook goed op de buik.

Een easy star corrigeert en dat doet een minimag niet.
Een easystar is zoals de naam al zegt een van de makkelijkste kistjes die er zijn.
Een overpowerde minimag is wat meer echt sturen.
Met stock motor is het niet veel maar dat is de easy ook niet.

Maar met een leuke motor.....

Vergeet ook niet dat je heel gek kan doen met een easystar als je er rolroeren opzet, 2200+kv motor en evt een langere koolstof staaf ivm door buigen vleugels bij harde duikvlucht.

Kijk hier b.v naar:
[URL="
- Easy Star with 1200W Powersetup[/URL]

Gaat wat erg ver maar het kan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back