2dehandse HPI savage (nitro)

Hallo

Ik ben een beginer op het gebied van nitro auto's dus ik heb geen ervaring met nitro autos:D. Ik zou hier wel heel graag met beginnen maar heb niet een heel groot budget. Ik heb uiteindelijk een 2dehands auto gevonde waar ik graag met zou beginnen, zou iemand kunne zeggen of dit mss een goed keuze is en op wat ik moet letten dat ik geen rommel koop? :confused:

4468194383.jpg

dit is hem :p:p

alvast bedankt...

is niet te zien van een foto of het een goede of slechte is, maar volgens mij zitten de wielen al verkeerd om. maar zoals ik als zeg van een foto is het niet te zien

Maar hij wil hem volgende week kome brenge ,en kon dan ook meteen een testrit doen, hoe weet ik of hij ees vastloper gehad heeft, of ... Hoor ik het, trekt hij niet vlot op?...

2 dingen die mij opvallen.
de zender.

dit is 27 mhz AM. op zich niets mis mee maar dit is heeeeel storings gevoelig.en kijk ook even of er een WERKENDE failsafe bij zit

de fles nitro.

is mij totaal onbekend maar hoeft niet slecht te zijn.
alleen als je er niet aan kunt komen en je moet op een andere merk gaan rijden zal de moter anders afgesteld moeten worden.

en nog wat algemene tips over een savage
zorg dat je de auto altijd rijdend kunt zien
let er op dat ALLE wielen aangedreven worden. bij een savage wil jet nog wel eens gebeuren dat er een schroefje uit de aandrijving los loopt.
is maar een klein dingetje maar als beginner kun je dat natuurlijk niet weten.
liefst geen standaard hpi servo's die zijn net niet sterk genoeg.
enkele remschijf (tenzij fiber en die zijn rood) is ook een afrader.
werkt niet.
en zorg dat je de auto ook langer dan 5 minuten rijdend kunt zien.
als een moter slecht is verliest de moter bij hogere temperaturen zijn compressie en slaat af. maar zodra die weer koud is loopt die weer gewoon.
dit zul je waarschijnlijk niet hebben maar meet anders de temperatuur van de moter als die loopt. richtlijn voor de moter temperatuur is rond de 120 graden.

suc 6 met de evt aankoop

en het is zo te zien een ouder model.
tegenwoordig is er het x model maar bijna alles is evt. over te zetten

Brengen is luxe...
Probeer in ieder geval of je hem zelf aan de gang krijgt.
Vraag ook of ie het boekje erbij heeft, makkelijk als je zelf moet sleutelen.
Kan je meteen zien welk type motor erop zit -)
Verder kan er natuurlijk van alles versleten/gebroken zijn.
Misschien heb je gewoon geluk en is het een prima wagen.

heb toch maar besloten dat ik voledig voor deze savage ga gaan. Ik ga vanaf ik hem hier heb staan, de auto gedeeltelijk uit elkaar halen, tandwieltjes vervangen en verslete stuken ook vervangen. Dus jullie zulle nog van mij horen...

gedeeltelijk uit elkaar halen zou ik niet doen.
dan helemaal maar wel deel voor deel.
en dan ALLES zuiver maken en invetten.
dit is veel werk en zeker voor een beginner maar dan weet je wel bijna zeker dat alles goed is.

de handleiding kun je trouwens vinden op hpiracing.

oke, heb met uiteenhalen al wel een beetje ervaring (HPI E-savage) maar denk wel dat het verschil tussen electric en nitro groot kan zijn dus zal doe nwat je zegt , heb al zin om er aan te beginnen :)

omdat de kerel niet meer reageert, zelfs niet met een ander emailadres is het deze geworden :)

103687672_1-hpi-savagexl-4-6cc-bigblock-motor.jpg

103687672-hpi-savagexl-4-6cc-bigblock-motor.jpg

moet enkel nog de dog bone veranderen, hij zij dat het 86056 was, 8x84 mm, omdat hij de auto beu was en kleiner wou rijden zij hij, doe dit zelf, ik regel dit dan wel in de prijs dus... Nu zie ik dat er ook een heavy duty is, denk dat dit sterker is , maar is maar 8x83, dus mijn vraag nu, kan dat 1 mm kwaat of...

Laatst bewerkt:
Back