Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, en heb een paar vraagjes. Ik heb afgelopen tijd met veel plezier aan mn 1e schip gewerkt,(scottisch maid), en ben daar tegen een paar dingen aangelopen. Aldoende leert men, en heb deze site afgestruint naar evt oplossingen. maar kan, of ze niet goed vinden, of kijk er over heen!.
1: wat is de beste manier van beplanken?
2: hoe maak ik bv een reddingsboot, of kanonnen "oud"?
3: De "loom a line", is dat wat? of heeft iemand een ander briljant iets om al die "tuigage"mooi strak te krijgen?
4; Is een kielklem zelf te maken?
5: Het dek van een schip ziet er altijd zo strak uit! Kun je dit ook oud maken, of evt beplanken met fineer of zo. Ik bedoel het allemaal wat authentieker maken....
Ben nog niet helemaal klaar met de Maid, maar wel bijna! Ga morgen kijken voor de Independence, soort gelijk schip, zelfde moeilijkheidsgraad.
Evt een linkje naar de antw. zou ook heel fijn zijn. Wil nl de Independence nog mooier maken. Verder een heel duidelijk Forum, heb er veel aan.
Groeten Patry
1: wat is de beste manier van beplanken?
2: hoe maak ik bv een reddingsboot, of kanonnen "oud"?
3: De "loom a line", is dat wat? of heeft iemand een ander briljant iets om al die "tuigage"mooi strak te krijgen?
4; Is een kielklem zelf te maken?
5: Het dek van een schip ziet er altijd zo strak uit! Kun je dit ook oud maken, of evt beplanken met fineer of zo. Ik bedoel het allemaal wat authentieker maken....
Ben nog niet helemaal klaar met de Maid, maar wel bijna! Ga morgen kijken voor de Independence, soort gelijk schip, zelfde moeilijkheidsgraad.
Evt een linkje naar de antw. zou ook heel fijn zijn. Wil nl de Independence nog mooier maken. Verder een heel duidelijk Forum, heb er veel aan.
Groeten Patry