2e F5B Meeting AFGELAST!

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
We hebben dit jaar nog een gaatje in de agenda kunnen vinden om nogmaals een F5B dag te houden.

Het word Zaterdag 24 Oktober, aanvang 11 uur.
uitwijkdatum zaterdag 7 November aanvang 11 uur.
Lokatie: Noordervaart 26 Stompetoren bij Aeroclub Kennemerland.

Doel van de dag:
Mensen die niet op de eerste meeting geweest zijn te informeren over de klasse F5B (of budget F5B).
Testen van het rakkensysteem, we hebben nu een Eurocontest rakkensysteem wat via de PC werkt.
Trainingsmogelijkheid voor het rakkenvliegen en ook een F5B (budget) wedstrijd.
Het zal een wat simpelere organisatie zijn dan de eerste meeting.
Rakken moeten bemand worden door onszelf, leden van de Aeroclub Kennemerland zijn minimaal aanwezig.
De dag staat puur in het teken van vliegen, trainen en voorlichting/hulp aan "nieuwkomers".

Wie kunnen er meedoen:
Iedereen die een echt F5B model heeft of een hotliner waarmee men mee wil doen in de budgetklasse.

Klassen:
F5B: modellen als een Avionik, Surprise of oudere vol gfk modellen met een vermogen van minimaal 1500 watt.
F5B budget: modellen geschikt om hard door een bocht te trekken, vermogen tussen de 500 en 1500 watt (ongeveer).
De F5B budget is een soort kennismakingklasse om de stap naar F5B kleiner te maken.

Om enigszins in te schatten hoeveel mensen er komen wil ik je vragen om me een mailtje te sturen als je plannen hebt:
info@f5b.nl of kijk op de website F5B.nl

Neem alsjeblieft een 2e ontvanger mee omdat het timingsysteem via jouw 2e ontvanger bediend word.

Hopelijk is er ook iemand van de KNVvL aanwezig om uitleg te geven over wedstrijdvliegen en de voor- en nadelen.

Grts Gert-Jan

Laatst bewerkt:
Gert-Jan,

I'll be there.
F5B Budget.
Die 26(28?) rakken van de vorige keer moet absoluut beter kunnen.

Groet,
Gerben

Ja Luc, ik had je mail al ontvangen, erg leuk!
Neem je nog een andere deelnemer mee?

Op dit moment zijn er 5 F5B deelnemers en 2 a 3 budgetvliegers.
We kunnen hopelijk flink doorvliegen want ik ben nu de 3e timingbox aan het bouwen.

Dus mensen die een F5B kist hebben.. inschrijven aub!

Grts Gert-Jan

F5B.nl

Hmmz ik kom denk ik kijken.
Mijn Robbe Calibra is hierbij maar een softliner whehe.

Kunnen we gelijk de prop en spinner overdragen gert-jan.

@Mark,

neem gewoon je model mee en vliegen!

Het zijn niet allemaal kilowatt kanonnen, er vliegen ook 5-600 watters mee.
En als jij een 16x17 prop rond kan draaien dan heb je zat vermogen.
Vooral het meedoen is een leuke ervaring, het gaat er allemaal erg gemoedelijk en vriendschappelijk aan toe en niemand eist dat je topprestaties neerzet.

Dus... neem je model onder de arm en komen!

Grts Gert-Jan

Fantastisch!

2 toppers uit Belgie!

Stand op dit moment, aantal toezeggingen om te komen vliegen: 10 man.

Ik kan me niet meer herinneren hoeveel man er binnen een uur konden starten bij jullie in Heist.
Als ik het zelf even bekijk is 5-6 vliegers per uur wel te doen.

Ik zal toch maar even wat helpers van de vliegclub gaan vragen om de rakken te bezetten en de hamburgers te bakken ;-)

Grts Gert-Jan

Ligt er wel aan hoe hard ze vliegen ;). En ik hoop wel dat de wind voor de 24e afbesteld is.

Heb er in ieder geval zin in en leuk dat er veel animo voor is.

Ik heb de wind afbesteld.

12 pilloten per uur.. ik kwam zelf tot 9, met 3 gasboxen.
Ik ben nu de grootste moeite aan het doen om voor mezelf een regelaar te krijgen, Markus gaat niet lukken dus ik wilde Schulze bestellen maar die zijn op het moment ook niet leverbaar.
Word krapjes..

GJ

Hey Jeroen,
je hebt ervaring, dus je kan weer op rak A.
We hebben nu een keiharde piep en allerlei leuke geluidjes, allemaal uit de electronica.
Dus ook, met motor aan het rak in telt niet.

@Mark, tuurlijk kan je met 40 mHz.
Al wil je met 27 mc, geen probleem.
Alle frequenties die in NL toegestaan zijn voor RC mag je bij ons vliegen.

GJ

GJ, ik heb een gloednieuwe ongebruikte CC P180 liggen. Net binnen van CC. De vervanging van de gecrashte regelaar afgelopen meeting. ;)

Als je dus echt in de nood zit, kan ik die wel ZSM op de post gooien.

Jos

Ik heb vandaag Schulze gebeld en ze gaan hun best doen om er een paar te maken en voor de 24e bij mij te hebben.
Kijk.. dat bedoel ik nou met service.

Morgen ga ik ook even contact opnemen met Plettenberg om te vragen welke prop ik nodig heb om de stroom naar ongeveer 200A te krijgen, dan kan ik mijn Markus 110 nog wel gebruiken, die kan denk ik wel 200A aan.

Ik wil eigenlijk geen amerikaanse zooi in mijn kist... haha.
Nee, maar als ik de CC doorfik dan kost het me jouw regelaar, dan fik ik liever mijn eigen regelaar af.

Maar bedankt voor het aanbod!

GJ

Kijk.. dat bedoel ik nou met service van een duits bedrijf...

Schulze stuurde me een mailtje, volgende week hebben ze een regelaar voor me klaar, dan word ie meteen opgestuurd.
Dus ik kan met vol vermogen vliegen.

GJ

Ik heb vandaag Schulze gebeld en ze gaan hun best doen om er een paar te maken en voor de 24e bij mij te hebben.
Kijk.. dat bedoel ik nou met service.

Morgen ga ik ook even contact opnemen met Plettenberg om te vragen welke prop ik nodig heb om de stroom naar ongeveer 200A te krijgen, dan kan ik mijn Markus 110 nog wel gebruiken, die kan denk ik wel 200A aan.

Ik wil eigenlijk geen amerikaanse zooi in mijn kist... haha.
Nee, maar als ik de CC doorfik dan kost het me jouw regelaar, dan fik ik liever mijn eigen regelaar af.

Maar bedankt voor het aanbod!

GJ

GJ,

Nou moet je toch echt ophouden. Amerikaanse troep?! Je weet wel waarmee Remo en de Italianen de Europese Kampioenschappen hebben gewonnen?! Precies ja, Amerikaanse paarden krachten.

Service?! Jij noemt het service als ze de moeite nemen om een regelaar te bouwen?! Wat dacht je van in stock hebben?! Zucht. Komen we meteen bij die Markus regelaar terecht. Ga me nou niet vertellen dat jij geen problemen hebt met het bestellen en leveren van die dingen?!

Ondertussen heb ik nog geen dag zonder werkende Castle Creations regelaar gezeten. En vervanging als ik hem sloop is $95.

Jammer dat ik er de volgende keer dus niet bij kan zijn. Ik had met genoegen 10 rondjes om jou kist gevlogen en dan nog gewonnen. ;)

Jos

P.s. voor de rest is alles prima hoor.

Laatst bewerkt:
Back