2e kerstdag: Kerst chucken en DLG-en in Malden

Zoals ieder jaar organiseert de NLC op 2e kerstdag een chuckwedstrijd.
Sinds een paar jaar komen er ook DLG-ers naar Malden toe om dan even lekker een slinger te geven aan hun DLG's.

Bij deze zijn jullie DLG-ers ook weer uitgenodigd om te komen smijten op het Maldens vlak. Dit is je kans om te trainen op het veld waar op 20 mei 2010 de eeste NK wedstrijd van het nieuwe jaar plaats zal vinden.
En natuurlijk zijn jullie ook van harte welkom om mee te doen aan de chuckwedstrijd!!! Let wel, dit een vrije vlucht wedstrijd, dus radiobesturing is hierbij niet toegestaan.

De NLC chuck vliegers zullen om ongeveer 11 uur op het veld zijn.

Tot ziens op 2e kerstdag, Maldens vlak!

Greetz,
Jurgen

Bovendien is dit een mooie gelegenheid voor de tweede taak van de winter postal. Ik ben er dit jaar ook bij. Hopelijk kan ik nog wat tips krijgen om mijn lancering wat te verbeteren.

2-de kerstdag 2010

We zijn 1 jaar verder en dus is er morgen weer Chuck en DLG vliegen in Malden.

Van Peter, Dennis (DaniëL?) , Jaap en mijzelf weet ik het zeker dat we er morgen zijn.

Wie komen er nog meer? Its gaat liever naar het Open Luchtmuseum:banana:

Ik zo rond 11.30.

Loet

Uhh, DLG's vlieg je met radiobesturing!? Ikke niet snappe ni.

DLG staat voor Discus Launch Glider. Het zegt dus iets over de lanceer techniek. Het is niet per definitie zo dat er radio besturing in de zwever hoeft te zitten. Vrije vlucht DLG's mogen dug gelukkig ook bestaan :-)

Dit draadje is in het leven geroepen, omdat dit een van de weinige evenementen is, waarbij radio en vrije vlucht gepland tegelijkertijd gevlogen worden op één veld.
In het vrije vlucht forum gedeelte kun je ook info over deze bijeenkomst vinden.

Foto's heb ik weer ruim voldoende gemaakt. Ik heb ze alleen nog niet online staan. Misschien vanavond eens even doen. Dan zet ik hier wel een linkje neer.

Greetz,
Jurgen

Back