2e ontvanger voor fx18

ik ga een devine ll bouwen en nu heb ik een kleine ontvanger nodig.
welke kan ik het beste kopen.
moet het een bepaalde ontvanger zijn of kan ik elk type gebruiken?
en moet ik dan een tweede kristal kopen of gewoon wisselen met mij andere ontvanger?
en wat kan ik het beste voor de rest van de electronica gebruiken?

Het maakt niet uit wat voor merk ontvanger je koop als je maar zorgt voor de juiste frequentie, dus een 35 Mhz ontvanger bij een 35 Mhz zender enz.
Waar je wel voor moet zorgen is dat je het zelfde merk kristallen koopt als je ontvanger. Dus koop je een futaba ontvanger dan ook futaba kristallen.
Pas eventueel op als je een dualconversion ontvanger koopt hier gaan speciale kristallen in.

gr Remco

Hi,

Ik heb ook een FX 18 en gebruik al een jaar voor al mijn kisten de Schulze 435 4 kanaals ontvangers met Schulze mini kristal...
Deze ontvangers hebben een unieke foutcorrectie, nooit meer storing gehad! Er zijn natuurlijk meer goede ontvangers maar ik zweer er inmiddels bij,

Peter

Hoewel de Schulze 835 geen Dual Conversion ontvanger is, komt de bedrijfszekerheid van deze ontvanger wel sterk in de buurt. Ook het formaat mag je nog een mini-ontvanger noemen. Heel goede 8 kanaals !!!ontvanger in deze maat.

Volgens mij heeft de 435 geen foutcorrectie en de 835 wel. De 435 laat wel het aantal storingen zien. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
:D

Rex5 is toch erg klein ;) Gewoon een mpx of jeti kristal erin. Wel kristal met plakband vast plakken ;)

waar kan ik die rex het beste kopen?
bij conrad is hij 42 euro.
in duitsland heb ik heb goedkoper gezien.
en die jeti kristallen waar kan ik die krijgen?
maar heeft iemand een link van een internetwinkel waar ze echt alles hebben dan kan ik alles in een keer bestellen.

Jan Bakker uit groningen verkoopt ze met kristal voor 37 euro dacht ik. Laat me even weten als je zijn email wilt.

kan hij die ook verzenden ?
en wat zou dat gaan kosten?
ik heb zelf ook nog kristallen gevonden.
van mijn oude sanwa vg600 zender.
35 mhz fm kan ik deze gebruiken ?
en heeft hij ook servo's voor een leuke prijs en regelaars?

brushless regelaars in elk type ;) Welke zoek je? Servo's heeft hij niet. Ik zou geen oude kristallen gebruiken, heeft mij al een kist gekost.

nou ik wil nog niet meteeen brushles gaan :P.
maar ik zou niet weten welke ik wil.
ik heb nu deze: STARBEC 40-6-12
Kontronik, electronische snelheidsregelaar
met bec, 6-12 nc cellen, 40 ampere continu,
afmetingen: 40 x 26 x 7mm, gewicht 26 gram.
Modus-Programmering

ik denk dat een beetje te zwaar is of gaat het heermee?
en bij die ontvanger zitten daar twee kristallen bij of maar 1 zodat ik het kanaal moet opgeven wat ik nu in mijn zender heb zitten?
en wat zij de verzendkosten?

Verzend kosten moet je overleggen met jan. Je moet opgeven welk kanaal dan krijg je een passen kristal erbij.

Jan heeft alleen brushless regelaars. Voor die devine kan je beste een 10A parkflyer regelaar gebruiken met een speed 300 + gunter op 7-8 cellen 600mAh NiMh

okeej

maar ik heb toevallig ook nog servo's liggen.
deze wegen 26 grammeschien een beetje veel maar kan ik deze in het begin gebruiken of kan ik beter meteen andere kopen?

::edit::

ik heb net nog even op internet gekeken en nu heb ik deze gezien Extra 300 http://members.lycos.nl/theoschoorl/Extraintro.htm
kan ik daarbij wel die regelaar en servo's gebruiken?
en wat voor accu en motor heb ik dan nodig?

Back