2k DD lak over airbrush of motip

• Topicstarter Topicstarter bas.s
  • Startdatum Startdatum
B

bas.s

Guest
Het bekende verhaal: mooi ontwerpje gemaakt en gespoten met motip spuitbusjes, bij de eerste of tweede klap ligt het in gruzelementen, bekrast of iets dergelijks.
Nu weet ik dat DDlak (polyurethaan) van polyservice een kneiterharde toplaag geeft en het echt topspul is om als slijtvaste en brandstofbestendige laag op je modelletje te hebben.

Maar de hamvraag is dus of dit niet je mooie motip ontwerpje geheel oplost tot een grote brei.

De een zegt resoluut Nee niet doen, de ander Geen probleem?

Zelfde vraag wat betreft airbrush verf.

Createx/Autoair/Schminke/modelair/etc kun je prima afwerken met een blanke DD lak.

Ervaring met DD lak over Motip oid heb ik niet. Ik zou het eens uit moeten proberen want dan kun je wel interessante combinaties maken.

Laatst bewerkt:
Zuivere polyurethaan lak is geen probleem maar ik doelde eigenlijk op gespoten DD lak (waarbij je dus DD spuitverdunner gebruikt)

Op motip had ik zelf geen problemen met de Spuit 2K lak van Airbrush Service Almere. De verf reageerde er niet op.
Weet niet hoe het zit met de samenstelling van de lakken die ze bij de autospuiter gebruiken, maar deze reageren ook niet met de motip kleuren

Wat echt belangrijk is is dat je alkyd verf over alkyd heen spuit en acryl over acryl.
Deze twee kunnen elkaar namelijk niet uitstaan.

Denk niet ik spuit acryl over alkyd heen, want de thinner in de lak zal de alkyd laag weer activeren.

Groet,
Dennis

Waarom zou je een 2 comp systeem op een zwakke onderlaag zetten? een verfsysteem is maar sterk als de ondergrond goed is :cry:,dus eerst testje doen en bij slecht resultaat alles verwijderen en nieuw systeem opbouwen vanaf het blanke materiaal

René met die zwakke onderlaag valt wel mee. Als je niet te veel kleur (grote vlakken) met Createx (of soortgelijke waterborne verf) gebruikt, is het helemaal geen probleem. HOK (house of kolor) is dan een alternatief (urethane base) maar ook een stuk duurder.

Back