2K lak over plakletters?

Heb me laten vertellen dat je 2K lak over plakletters kunt spuiten om ze definitief te fixeren.
Voor dit project http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...&postorder=asc&highlight=stilletto&&start=180 ben ik nu bezig met een airbrush, ik gebruik Createx modelair als verf. Ik wil plakletters gebruiken, maar vraag me nu af wat beter is: letters op of onder de 2K lak?
Het liefst zou ik de letters onder de 2K lak willen plakken (maar het moet elkaar wel verdragen natuurlijk, dus nier dat de lettrers worden verteerd door de 2K lak).
Wie heeft hier ervaring mee? En wat voor soort letters heb je dan gebruikt (merk, type).

Peet

ik doe dat vaak met vinyl uit de plotter, geen probleem.
wel plakken en 2 dagen wachten met de lak, anders heb je kans dat ze loskomen door de oplosmiddellen in de blanke lak.

Gewoon Model kompleet aflakken met 2K lak. 8)

Dan eerst de "Plakletters" er op.

Ik gebruik ORACAL 651 en dat gaat nooit meer los. :wink:

Wel een leuke schrift laten schneiden en niet de letters van de Gamma nemen.

Mvg Johan

Johan: Bedoel je nu eerst 2K lakken en dan pas letters erop? Ik neem aan dat ORACAL 651 niet iets is wat je in de winkel op de hoek haalt?

Gerard: Kun je iets meer vertellen over het materiaal dat je gebruikt, snijd je letters in een plotter ofzo?

de folie doe ik zelf onder de lak, het gaat uiteraard ook prima erover.

ik gebruik ook oracal folie, te halen bij de lichtreclame boer.

ik doe het er expliciet onder omdat op de heli kappen het verzompt raakt van de olie, stickers en de beste folie gaan dan echt los aan de randen.

zowel ik als johan snijden met een plotter.

Ik maak al 20 jaar belettering voor modellen en andere sport arten.
Heb weer even een voorbeeld bord gemaakt die ik op vliegdagen weer mee ga nemen (inkl. plotter)
pict0008se0.jpg

Folie onder een lak is niet goed omdat de folie altijd minimaal krimpt.

Model gewoon helemaal klaar spuiten inkl. de 2K Lak.

Dan eerst de belettering er op.
48 uur laten drogen en dan vliegen.
Het gaat er niet van af , ook niet na 10 jaar.

Mvg Johan

ja ieder zijn eigen dingen en manieren uiteraard.

ik heb op diverse vlieugels texten geplot, die zitten er nog muurvast op idd.
echter de helikappen waar veel kleine text opstaat, dat gaat bij mij altijd mis door de olie.

ik riskeer het niet, en krimpen heeft het geen tijd voor, 9 van de 10 kappen zijn plat voor dat gebeurt ;)

afb16761.jpg

DSC02165.JPG

DSC02164.JPG

mijn mening, op folie bij een vliegtuig zo plakken en klein spul bij een heli lakken.
het gaat overigens prima.

tegen de tijd dat je die letters eraf hebt, is je toestel in "veranderde status" ;) :D

Heren, ziet er strak uit (beide) :thumbsup:
Ik ben dus van plan om het op een vleugel te plakken, dus ik denk dat ik maar ga voor het plakken na het lakken.
Bedankt voor de info.

Peet

peet, zeker als de ondergrond gewoon folie is (gladde oracover ofzo) zou ik inderdaad niks lakken.

Nee, ondergrond is geen ohracover maar een styroporvleugel met abachihout indekking waarover een 20gr vezelmatje met epoxy is gelamineerd. Het geheel is afgewerkt met kwastplamuur en gladgeschuurd. Ben nu aan het airbrushen om er iets moois van te maken.
Ohracover lak ikzelf overigens nooit.

Back