+2m - 3D - electro

• Topicstarter Topicstarter GS_Jan
  • Startdatum Startdatum
G

GS_Jan

Guest
Hey iedereen,

Heb wat zitten neuzen op de wattflyer site en speel met de gedachte om een +2m yak op electro te bouwen. (misschien de Quique yak 84")
Zijn er hier reeds Nederlanders en/of Belgen die zo'n project achter te rug hebben ?
Zou een Hacker A60 gebruiken en 12S2P3700mAh lipo's.
Graag jullie ervaring,

Jan

Jan

ben ook bezig met het uitdokteren om mijn 2 meter Cap electro uit te voeren.

Men had het dan over een Plettenberg Predator.

Ikzelf zal het eerst proberen met een Hacker F3A op 10 cellen (omdat ik deze motor en de lipos gratis ter beschikking heb)

Stevo

in onze club vliegen we al met 2 extra's cmpro van 2 meter op 10 cellen zonder problemen. Low budget met spullen van Hobbycity.

ikzelf ben bezig met een extra van 2m60 te maken op electro, ook hobbycity motor, Jeti 200 amp regelaar en 12 cellen. Hiervoor heb ik net een regelaar gekocht bij BW-design.be veruit de goedkoopste in de wereld.

Peter

heb wat zitten snuffelen op wattflyer, en misschien start ik wel een project met A123 cellen voor deze big-scale .... wat denken jullie ?

Nee, lipo's ;)

Ik ben zelf nu bezig met een 2.15 Edge 540 T op 12s 5000 met een 200kv 800g buitenloper en APC E 22x10 prop en een CC 110 HV. Motor, regelaar en props zijn binnen, servo's deels Lipo's onderweg en de kist haal ik volgende week op :)

Mijn grootste probleem is lipo's.... A123 zou een alternatief zijn maar gewicht van 14 cellen in 2p is me teveel. A123 weegt 1960g tegen over 12s 1578g van 5000 mAh lipo's. Spannings van van A123 is ook niet gering dus het enigste echt voordeel zou de levensduur en de duurzaamheid zijn.... ik ga voor lipo's ;) Prijs van A123 is ook het dubbele van een lipo pack.

Die van engel :

bild.php

misschien wel ja,.... ofwel verkoop ik de OS 1,60 en zet ik er een electro op.... we zien wel

Ik denk er meer en meer aan om een +2m met M1 cellen te poweren.
Ik denk dat er binnenkort een topoccasie Super Star met OS 1.60 FX te koop zal komen :-)

Jan

Nee, lipo's ;)

Ik ben zelf nu bezig met een 2.15 Edge 540 T op 12s 5000 met een 200kv 800g buitenloper en APC E 22x10 prop en een CC 110 HV. Motor, regelaar en props zijn binnen, servo's deels Lipo's onderweg en de kist haal ik volgende week op :)

Mijn grootste probleem is lipo's.... A123 zou een alternatief zijn maar gewicht van 14 cellen in 2p is me teveel. A123 weegt 1960g tegen over 12s 1578g van 5000 mAh lipo's. Spannings van van A123 is ook niet gering dus het enigste echt voordeel zou de levensduur en de duurzaamheid zijn.... ik ga voor lipo's ;) Prijs van A123 is ook het dubbele van een lipo pack.

Wat kost nou zoon pakketje 12S 5000mAh lipos tegenwoordig? Heb je al een geschatte levensduur van jouw pakket?

heb alles gelezen van je Erik, en ben het volledig eens,... alleen dat rechtstreeks laden van de M1's snap ik niet EN welke lader heb ik nodig ?

12s 5000 kost ongeveer 178 euro :) (+ shipping...)

Levensduur van 50 cycles met gering vermogens verlies hoop ik toch wel. Ik hoop volgas onder de 100A te blijven dan zit ik nog redelijk veilig (dat mogen de packs continu aan en gebruik je toch nauwelijks). Binnenkort testen op 12s hoop ik ;)

Wordt het niets dan gooi ik er wel een DL50 in en verkoop ik de motor + regelaar.

Maar M1 cellen........? Wil je echt snel laden heb je een goede lader nodig die nu nog niet uit is. in 15min vol heeft een 1000W lader nodig. Ze zijn er wel mee bezig..... alleen 420 euro (15 euro per cel) is een hoop geld voor zo'n pakket. Levensduur compenseert dat wel weer maar gewicht is ook hoger. Nu heb je 1 pakket nodig maar toch.....

Ik weet het nog niet, ik ga eerst voor lipo's aangezien gewicht direct merkbaar is in het vlieg gedrag.

Levensduur van 50 cycles met gering vermogens verlies hoop ik toch wel. Ik hoop volgas onder de 100A te blijven dan zit ik nog redelijk veilig (dat mogen de packs continu aan en gebruik je toch nauwelijks). Binnenkort testen op 12s hoop ik ;)

Wordt het niets dan gooi ik er wel een DL50 in en verkoop ik de motor + regelaar.

Maar M1 cellen........? Wil je echt snel laden heb je een goede lader nodig die nu nog niet uit is. in 15min vol heeft een 1000W lader nodig. Ze zijn er wel mee bezig..... alleen 420 euro (15 euro per cel) is een hoop geld voor zo'n pakket. Levensduur compenseert dat wel weer maar gewicht is ook hoger. Nu heb je 1 pakket nodig maar toch.....

Ik weet het nog niet, ik ga eerst voor lipo's aangezien gewicht direct merkbaar is in het vlieg gedrag.

Hey Herman,

ik draai inmiddels al een redelijke tijd op 12S. Zowel de zippy packs, alswel de hextronics hebben allemaal 150+ cycles gehad. Geregeld pieken naar en voorbij de 100 amps, ieder pack in ca 25-35 minuten leeg. Alle packs altijd leeg tot de afslag.
Tot nu toe géén vermogenverlies kunnen waarnemen, de lader stopt nog steeds de opgegeven capaciteit in de cellen (ook met de schulze balancers) en de balancers geven tot nu toe nog amper afwijkende cellen aan.
De FP packs worden nu ietsje minder, deze hebben dan ook 300+ cycles gehad.

Misschien dat je er iets mee kan, maar mijn ervaring zegt dat bij normaal gebruik de lipo's toch langer meegaan dan dat je overal hoort.

Greetz van Aldert

Hoi Aldert,

Goed te horen dat de packs bevallen. Dat waren ook die 5000 packs?. Ik vlieg de packs in 12 min leeg (1000W continu wel nodig...) hoop ik en ga proberen om onder de 80% ontlading te blijven om beschadiging te voorkomen. Laden gaat op 1C en ik zal eens kijken of ik de cycles in de gaten kan houden. Voor die prijs is het goed te proberen :) Ieder bekend "goed" merk is vele malen duurder en zal nauwelijks beter presteren.

12S5000 voor 178 euro ? waar is dat te koop ?

Back