2S Lipo <120 mAh?

Discussie in 'F3P' gestart door HansL, 8 mei 2012.

  1. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Geen resultaat na wat googlen.

    Iemand weet van 2S Lipo's met een capaciteit lager dan 120 mAh?
    Ben vooral op zoek naar licht gewicht. Lichtste 2S 120 mAh die ik nu heb is een Turnigy Nanotech van 8,5 gr (standaard).

    Ik heb het idee om een F3P kistje te ontwerpen en te bouwen van ong. 50 cm spanwijdte.

    Uit de ervaringen in het mini Xerces draadje lijkt me dat op 1S vooralsnog niet mogelijk (te weinig thrust). Op 2S zou 90 gr thrust haalbaar moeten zijn.

    Mogelijke setup:
    2gr servo's
    AR6310 RX
    YGE 7 S ESC
    5 gr 2000 kV BL outrunner met 4x2,5 (of misschien 5x3 prop)

    Nu nog een lichtgewicht 2S accuutje zien te vinden.
     
  2. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Dit moet allicht een van de meest idiote vragen ooit zijn geweest...
    Ik ben er ondertussen al achter hoe... basis electriciteit, 2 spanningsbronnen in serie achter alkaar.
     
  3. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Hyperion shop

    deze is 70mah als je de stekker er af haalt en in combinatie zet zou hij lichter als de nano moeten zijn. de 1s 120 van hyperion die weegt 3.7gr dus die is in serie ook lichter.

    let je er wel op dat je motor niet te veel amperes gaat trekken die 70mah kan ook maximaal maar 1.750 amp leveren dus dat is niet veel!
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2012
  4. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Ontladen tot 17,5C? Lijkt me weinig... In je link naar de Hyperion Shop staat 25C trouwens, dus dat wordt 1,75A max.

    Een Zippy 70 mAh 1S kan ontladen tot 20C, kost ongeveer een derde en weegt 2 gr.

    Dat is op zich nog niet voldoende, want moet 2A kunnen trekken. 70mAh 30C zou perfect zijn, of 90mAh 25C. Een Hyperion 100 mAh 25C bestaat dan weer wel maar is weer ietsje zwaarder.
     
  5. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    foutje gemaakt zie ik ff aangepast.

    je ziet dat er een dik zwart stuk plastic aan zit. als je die er af haalt en de connector er gewoon op zet dan weet ik zeker dat je die 2 gr haalt.

    naar mijn ervaringen zijn die hyperions altijd lichter als zippy's naar mah verhouding.
    maar je kan het gewoon proberen accu's zijn niet zo duur in die grote ;-)

    ik weet niet hoe lang je van plan bent om vol gas te geven maar de meeste accu's die kunnen voor een kortere tijd een hogere stroom leveren bijvoorbeeld dat een 25c 45 voor 5 sec. kan leveren zonder je accu stuk te maken.
     
  6. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    Misschien heb je het ook al gevonden maar wat denk je van deze link Het enige wat je dan nog moet doen is twee cellen in serie zetten.
    Als dit het niet is zou je op de zelfde site nog verder kunnen kijken.

    Hun specialiteit is kleine rc modelvliegtuigen.
     
  7. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Probleem bij deze cellen is dat de C waarde voor ontladen niet hoog genoeg ligt... 10C voor 90 mAh levert me 0,9A op, terwijl motor en schroef bij vol vermogen 2A trekken. Dat kunnen deze niet aan, ook niet voor een paar seconden vrees ik.

    Maar toch bedankt.
     

Deel Deze Pagina