2s lipo 360 mah laden

Hallo,

Heb deze lipo aangeschaft ( Rhino 360mAh 2S 7.4v 20C Lipoly Pack ) maar kan op mijn simprop bi power maar 350mah of 400mah laden....

ik kan ze tot 350 laden of moet ik een andere lader kopen om ze toch tot 360 te laden.

Hoi,

evan wat rechtzetten ;)

350mah is de snelheid waarmee je laad, doe je dat dus doet ie er een paar minuten langer over. het is dus niet zo dat die bij 350mah stopt!

Huh :confused: Justus, wat je nu schrijft klopt echt van geen kant ...

De 350 die hij instelt is de laadstroom waarmee de lader de Lipo gaat laden. LET OP !!! Kies op je lader een Lipo laadporgramma, anders is je accu al kapot voor je 'm gebruikt.
Als de Lipo echt leeg is zou de laadtijd ongeveer een uurtje moeten zijn, echter dit duurt in de praktijk vaak langer omdat het laadprogramma het laatste beetje in de accu probeert te proppen op een lader laadniveau :)

Doorgaans geldt voor een Lipo, laden met 1C of te wel 1 x de capaciteit van de Lipo. In dit geval dus 360 mAh ...

Nu is dit een nieuwe serie van Rhino, die mag met 2C geladen worden. Dat is dus 2 x de capiciteit: 2 x 360 Mah = 720 mA. Maar laden met 2C geldt niet voor alle Lipo's !!!

Grtz,
Menno

Hoi,

evan wat rechtzetten ;)

Huh :confused: Justus, wat je nu schrijft klopt echt van geen kant ...

De 350 die hij instelt is de laadstroom waarmee de lader de Lipo gaat laden. LET OP !!! Kies op je lader een Lipo laadporgramma, anders is je accu al kapot voor je 'm gebruikt.
Als de Lipo echt leeg is zou de laadtijd ongeveer een uurtje moeten zijn, echter dit duurt in de praktijk vaak langer omdat het laadprogramma het laatste beetje in de accu probeert te proppen op een lader laadniveau :)

Doorgaans geldt voor een Lipo, laden met 1C of te wel 1 x de capaciteit van de Lipo. In dit geval dus 360 mAh ...

Nu is dit een nieuwe serie van Rhino, die mag met 2C geladen worden. Dat is dus 2 x de capiciteit: 2 x 360 Mah = 720 mA. Maar laden met 2C geldt niet voor alle Lipo's !!!

Grtz,
Menno

hoezo klopt van geen kant, je laad met 350mah per uur dat klopt, en ja het bouwt af etc. ik bedoelde dat die 10mah extra geen bal uitmaakt dat ie er dan even heel ietsjes langer overlaad

Het klopt van geen kant omdat jij het over de laadstroom hebt terwijl de TS het over de capaciteit heeft....

Hij kan op z'n lader de capaciteit alleen maar op 350 of 400 mAh instellen en niet op 360... En vraagt zich nu af wat ie moet doen .

Gewoon aan de lader hangen en opladen tot die 350mAh , er blijft altijd nog wat achter in de accu en de lader slaat af op de spanning van het packje ;)

350mah is de snelheid waarmee je laad, doe je dat dus doet ie er een paar minuten langer over. het is dus niet zo dat die bij 350mah stopt!

Het vetgedrukte in de quote bedoelde ik, dat is klinklare onzin.

Het was niet mijn bedoeling je aan te vallen, maar juist om de vraagsteller en wellicht jezelf verder te helpen met de juiste formulering :thumb:

Grtz,
Menno

Het vetgedrukte in de quote bedoelde ik, dat is klinklare onzin.

Het was niet mijn bedoeling je aan te vallen, maar juist om de vraagsteller en wellicht jezelf verder te helpen met de juiste formulering :thumb:

Grtz,
Menno

euj tja das waar, moet toch zijn (je brengt me aan 't twijfelen:p)

350mah laadsnelheid per uur, hij laat wel net zolang (met die snelheid) door tot ie vol is. alleen dat laatste beetje gaat steeds langzamer...

zo klopt ie toch?:p

correct me if i'm wrong

Justus

Laatst bewerkt:
Hoi,

bijna :)

Het is niet de laadsnelheid, maar de laadstroom die je instelt.
Die bepaalt uiteindelijk in grove mate de tijd die ermee gemoeid is ...

Je stelt de lader in op laadstroom in mA of A.
De Accu heeft een capaciteit uitgedrukt in mAh of Ah, dat is de stroom die de accu kan leveren gedurende een uur (Ah staat voor Ampere / uur)

Grtz,
Menno

Back