2S LiPo laden op lader met 3S balanceer aansluiting

Hoewel dit onderwerp al vast wel eens eerder aan de orde geweest zal zijn, kan ik de juiste info nog niet vinden....
Ik heb verschillende 2S accu's, waar van de balans aansluiting niet past op mijn Imax B8 lader.
De primaire oorzaak is, dat de lader alleen balanceer aansluitingen heeft voor accu's vanaf 3S tot 8S
Je kunt hem echter wel programmeren voor 2S.

Nu gaat het om het volgende:
Ik heb al wel gevonden dat je 1 van de locatie stripjes op het stekkertje af kunt snijden en dan kan je gewoon de aansluiting voor 3S balans gebruiken.
Wat ik niet gevonden heb, is welke er dan wel precies af moet.
Het makkelijkst is te weten, of de stekker aan de linkerkant of aan de rechterkant van de aansluiting gebruikt moet worden; als je het zo stelt dan is er geen verwarring mogelijk.
Ik heb een foto bijgevoegd van de stekker waarom het gaat; dat is de linker op de foto; de bovenkant van die stekker wijst naar je toe.
[De andere stekker is weer een ander type, en is van een Graupner accu.]
Wie heeft hier ervaring mee?
Dus moet de rode draad helemaal links in het 'stopcontact' of de zwarte helemaal rechts??
De Imex wordt ook door Conrad geleverd als de 'Voltcraft' zo heb ik hier op het forum al geleerd, en die hebben een goede, Nederlands talige gebruiksaanwijzing op hun site.
Bedankt voor jullie ervaringen hiermee.
http://img.photobucket.com/albums/v631/vdl/IMG_1824crop.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb de turnigy accucel 8 (wat ongeveer dezelfde is als de B8)

die heeft ook geen 2S balanceer aansluiting. Maar daar stop ik ook gewoon de 2S balanceerstekker in de 3S balanceerpoort. Rechts beginnen.

Dus zo ver mogelijk naar rechts zegmaar.

is het niet makkelijker en beter om een juist balance boardje te kopen voor een paar euro ??
In principe wel, maar op mijn lader zit dat ding al, er zijn dus aansluitingen voor 3S,4S,5S,6S,7S en 8S; en daar dan nog weer eens een bordje aanhangen. Maar dat alleen om die 2S te krijgen. Hoe weet ik dan welke aansluitingen dat zijn; op de lader zitten JST-XH, zo zie ik op de site, maar wat dan wel op de Graupner accu?
Ludozz zei:
Rechts beginnen.

Dus zo ver mogelijk naar rechts zegmaar.
Kijk daar heb ik wat aan; dus dan zit je zwarte draad op de meest rechtse pen, en moet ik het halve pijltje dat op de foto links zit eraf snijden. Toch?

Back