2S2P 3000mah RX ontvanger

Ik heb een nieuwe lipo besteld voor aan mijn ontvanger te hangen.
Maar pas bij aankomst kwam ik er achter dat het een 2s2p is. Dus er komen 2 setjes + en - kabeltjes uit. hoe moet ik deze aansluiten? moet ik gewoon er een aansluiten en als die leeg is de andere?
zijn dit dus gewoon 2x 2sp1 ? Of moet ik beide aansluiten?

Of wat natuurlijk ook kan is dat ik een verkeerde heb ...
fprx30002s2p.jpg

FPRX30002S2PK : Flightpower Evo Rx Pack 3000mah 2S2P
FlightPower Lithium Polymer Receiver pack 2s2p 7.4V 3000mAh, for powering the receiver and servos etc in medium/large sized Helicopters and fixed wing aircraft.

bedankt :)

Ik neem aan dat je wel een spannings Regulator tussen de lipo en ontvanger zet ?
De ene is de plus en de min de met drie draaden is de balanceer draad.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je wel een spannings Regulator tussen de lipo en ontvanger zet ?
De ene is de plus en de min de met drie draaden is de balanceer draad.

natuurlijk;) zonder bec zou zonden van de servo's / ontvanger / gyro zijn

Foto komt er morgen aan, fototoestel is crap in het donker. Maar zoals ik zei, twee stekkers zijn identiek (Rood+zwart) en de derde past op mijn balancer (dus voor te balancen)

De 2 draden zijn exact hetzelfde. Die kun je gewoon met elkaar verbinden zoals ik heb gedaan. Dus de zwarte draadjes aan elkaar verbinden en de rode ook aan elkaar richting de deans connecter of wat je ook voor connector gebruikt richting regulator.
Zelf heb ik exact dezelfde batterij op mijn 90'er.

Op een FlightTech regulator zitten ook 2 ingangen voor de accu, tevens ook 2 uitgangen, zodat je alles dubbel kunt uitvoeren mocht er een storing komen.

mvg

Op een FlightTech regulator zitten ook 2 ingangen voor de accu, tevens ook 2 uitgangen, zodat je alles dubbel kunt uitvoeren mocht er een storing komen.

mvg

Dus ze hoeven niet verbonden te worden met mekaar? of toch wel?

Kan ik er nu dus ook gewoon 1 gebruiken voor op te laden en de andere voor het aansluiten op de BEC? (Bec heeft ander plugje, en lader het standaard plugje)

Je hoeft ze niet beide te verbinden maar het kan wel. Of je er een kan gebruiken voor het opladen weet ik niet. Ik gebruik zo'n FlightTech Regulator en deze heeft een Laad snoertje.

mvg

Back