strutter
PH-SAM
Voor het starten van mijn 4-takters gebruik ik een compact veldsetje bestaande uit een 3S2700 lipo voor de startmotor en een 2V loodaccu voor de gloeiplug
Nu is onlangs de loodaccu overleden en ik vroeg me af of ik niet ook een 2V aftak vanaf de 3S startmotor lipo kon maken.
Dat zou weer een accu schelen waarop ik moet letten welke geladen moet worden.
De lipo wordt dan gebruikt voor de startmotor en de gloeiplug tegelijk.
In mijn startkist heb ik een 12V power panel met aansluiting voor een gloeiplug echter voor de start is het soms handig dit 'veldsetje' mee te nemen (mocht hij afslaan) zonder de hele startkist naar de startplek mee te moeten zeulen
Bestaat er een eenvoudige/simpele oplossing voor een 2V aftak vanaf de 11.1V lipo?
Een nieuwe loodaccu kost iets meer dan een tientje maar het zou om het gemak gaan..
Groeten, Ralf
Nu is onlangs de loodaccu overleden en ik vroeg me af of ik niet ook een 2V aftak vanaf de 3S startmotor lipo kon maken.
Dat zou weer een accu schelen waarop ik moet letten welke geladen moet worden.
De lipo wordt dan gebruikt voor de startmotor en de gloeiplug tegelijk.
In mijn startkist heb ik een 12V power panel met aansluiting voor een gloeiplug echter voor de start is het soms handig dit 'veldsetje' mee te nemen (mocht hij afslaan) zonder de hele startkist naar de startplek mee te moeten zeulen

Bestaat er een eenvoudige/simpele oplossing voor een 2V aftak vanaf de 11.1V lipo?
Een nieuwe loodaccu kost iets meer dan een tientje maar het zou om het gemak gaan..
Groeten, Ralf
Laatst bewerkt: