2x 2s lipo gelijk aan 4s lipo ????

Sorry voor het vorige topic dat verkeerd stond Mods! huiswerk maken en op laptop zitten gaat niet samen he:)

Dus mijn vraag.

Is het mogenlijk om aan een mamba max set 2x 2s lipo's aantesluiten ?

De set zit in mijn sc10 , de mamba max set is 5700kv.

heb zelf op youtube al gezien dat precies 2 lipo's op elkaar plakken voor van bv een 3s lipo een 6s te maken door er 2 op elkaar te zetten en op een of andere manier zo aan de esc aan te sluiten..

de lipo's hebben de zelfde C waarde , allebei 2s juist de mah scheelt 200mah en zijn beide van een ander merk. zippy en team orion.

Heeft iemand raad vooraleer er vuurwerk van komt ?

Niet doen.

Als je 4S wilt maken van 2S packs dan kun je het beste packs gebruiken die indentiek zijn : merk / S / C / mAh / # ladingen.

Je hebt 2 dezelfde packs nodig die ook ALTIJD samen gebruikt zijn. Anders ga je in problemen komen. Als je de packs in serie aansluit krijg je 4S

nee de ene accu is +- dan doe je de andere accu er zo op: +- dus dan wordt het:
+-+-
voor parrallel moet je ++ -- doen

Niet beide kanten +/- aan elkaar he :!:

Vertrekkende van de + van je ESC, kom je aan de + van de 1e accu, van de - van die 1e accu naar de + van de 2e accu, van de - van de 2e accu naar de - van je ESC.

En zoek eens wat op he... hier is al zoveel informatie over te vinden :rolleyes:

Controleer ook of je regelaar en motor 4S aan kunnen...

De Max is gespecificeerd t/m 3S met de 5700 motor. Dus weet wat je doet anders toch kans op dat vuurwerk.

En niet aan elkaar solderen lol :D
Connectors maken :p
25psopv.jpg

En die hoe het niet moet , zelf ondervonde en fotootje ervan getrokken ?:D

Ja , die specs had ik ook al gezien , maar op youtube staan er filmpjes die 5s op dezelfde set aansluiten zonder problemen:confused: Ach ja , ik ben al een hele stap verder. en sorry dat ik traag van begrip ben!!:)

Back