2x 2S servo's

Ik moet 2 aileron-servo's vervangen in mijn DLG voor het gebruik met 2S
Ik dacht aan de dymond D60 S HT
Vooral omdat Staufenbiel snel en betrouwbaar levert en ik ze dus zeker voor het weekend heb.

De aileron-servo's zitten bij mij in de romp dus het hoeft allemaal niet zo extreem klein.
Bestaat er een beter alternatief voor deze servo's?
Het wordt wel een wat kleine order bij Staufenbiel zo....

Zijn al besteld...
Ik zocht eigenlijk alternatief voor die Dymond.
Daar gaat weer 40 euro....
Joris doet mee, dus ook geen verzendkosten ;-)

Ik heb spullen van Staufenbiel eerder in huis dan van welk Nederlands bedrijf ook...
Vandaag wat aan de late kant besteld dus het komt misschien overmorgen.

Mehrwertsteuer is 19% dus iets minder belasting ook nog.
Prijs is gelijk, dus de verkoper verdient iets meer...
Goede service mag beloond worden.

Laatst bewerkt:
Tja, ik denk dat je voor veel minder dan 20 euro geen dlg-waardige servo kunt krijgen

Ik zou er iig niet je dure kist aan wagen.

Laatst bewerkt:
Ik heb spullen van Staufenbiel eerder in huis dan van welk Nederlands bedrijf ook...
Vandaag wat aan de late kant besteld dus het komt misschien overmorgen.

Same here.....punktlich ? Al jaren bij staufenbiel = vandaag besteld, morgen in huis. Dat lukt zelfs veel nederlandse leveranciers niet.

Tja, ik denk dat je voor veel minder dan 20 euro geen dlg-waardige servo kunt krijgen

Ik zou er iig niet je dure kist aan wagen.
En duurder?
FrSky D25SA High Speed Digital Servo Metal Case and Gears
Iets zwaarder, maar wel supersnel en sterk (op papier).

Ook nog S-BUS compatible wat eventueel voor een nieuw project interessant is.
Er hoeft dan maar één kabel naar de ontvanger te gaan. Kan het overzichtelijker worden in je model en misschien zie je weer wat van het gewicht terug.
Klinkt misschien minder betrouwbaar, maar al die net iets te lange draadjes die met hun connectors met wat kracht op de juiste plek moet komen... Dit zou wel eens een stuk betrouwbaarder kunnen zijn.

Vliegt er al iemand DLG met S-BUS?

MKS DS6100 in 2S versie

Nu net zijn de MKS DS6100 servo's uit in een 2S uitvoering. Deze zijn nauwkeurig, sterk, 10 gram en 10 mm dik.

MKS HV6100 Servo

De HV6100 is op 7.4 Volt even snel en sterk als de normale op 5 volt.

Waarschijnlijk houdt dit in dat de stroom bij de 2S versie lager ligt dan bij de 5 Volt versie, die wel gewoon leverbaar blijft.

Rick

Nu net zijn de MKS DS6100 servo's uit in een 2S uitvoering. Deze zijn nauwkeurig, sterk, 10 gram en 10 mm dik.

MKS HV6100 Servo

De HV6100 is op 7.4 Volt even snel en sterk als de normale op 5 volt.

Waarschijnlijk houdt dit in dat de stroom bij de 2S versie lager ligt dan bij de 5 Volt versie, die wel gewoon leverbaar blijft.

Rick
#$^$@

Kan het dat dit gisteren er nog niet op stond? Ik was daar specifiek naar op zoek. Ik wilde Richard nog mailen hierover want iemand (jij misschien?) schreef hier op MBF dat die eraan kwamen.

Oh ja...
In deze sticky bij HLG: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1441098

wordt de d47 specifiek genoemd als ongeschikt voor DLG. Natuurlijk is alles uiteindelijk maar een mening, maar toch opmerkelijk omdat die bij veel DLG's nu nog steeds wordt toegepast. Ook in mijn laatste DLG.

Laatst bewerkt:
#$^$@

Kan het dat dit gisteren er nog niet op stond?
Ja

... (jij misschien?) schreef hier op MBF dat die eraan kwamen.

Ja, inderdaad

wordt de d47 specifiek genoemd als ongeschikt voor DLG. Natuurlijk is alles uiteindelijk maar een mening, maar toch opmerkelijk omdat die bij veel DLG's nu nog steeds wordt toegepast. Ook in mijn laatste DLG.

Ik vlieg zelf (nog) geen full-size HLG, wat ik begrijp zijn ze op rol niet voldoende maar op hoogte en richting wel.

Ik gebruik de DS6100 op rol in mijn 2.5 m Pace VX F3F modellen.

Rick

Ik vlieg zelf (nog) geen full-size HLG, wat ik begrijp zijn ze op rol niet voldoende maar op hoogte en richting wel.

Maar dat is wel wat hij schrijft (3 jaar geleden?):

Note that a D-47 on rudder is NOT up to the job. I know, those that do it won't believe me... Just switch to something like an SM-22, JR-241, JR-285, etc, (and there are a number of other good choices and good compromises for space challanged installations). You will find your launch is straighter and higher. If you needed a rudder preset before, you won't now.

Ik heb dan nu die Dymond D60. Ik denk ook goed.. Alleen leken me deze iets beter.
Misschien dat ik de aileron-servo's in mijn andere DLG vervang. Daar zitten nu de gewone versie daarvan. Ik heb reeds een andere Helios-romp met D47-servo's en dan kan ik die op 2S gaan vliegen...

Weet je...kijk gewoon om je heen....in real life ! ....wat gebruiken andere F3K vliegers? ..en ga niet TE veel af op wat mensen op rcgroups en whatever zeggen...in praktijk , is mijn ervaring, heb je niets aan dit soort uitspraken op een forum.

Met de D47 kom je een heel end, met de cheapo HS 47MG ook, beiden dirt cheap en zero slop met een veertje...meten is weten...en wat wil je nou ?

Kwaliteit van servo's gaat pas ECHT spelen als je de laatste meters eruit wil melken....en of last hebt van de beperkte resolutie van je servos....

In mijn ballo dlg zitten 2 cheap digital chineesjes op rudder en elevator....denk je echt dat ik al newbee f3k piloot het verschil merk.....?

Ik zeg Frater.......laat je niet gek maken. bestel gewoon D47's of vergelijkbaar, en zwiep er een jaartje mee.

Laatst bewerkt:
Ik zeg Frater.......laat je niet gek maken. bestel gewoon D47's of vergelijkbaar, en zwiep er een jaartje mee.
Ik heb al een Helios 2 romp met 2x D47 erin. Als ik nog 1x schade maak met mijn 1e DLG dan gaat de vleugel daarop. Ik kan dan helaas nog niet naar 2S omdat ik in de vleugel nog die gewone MKS 6100 servo's heb.

Ik heb eigenlijk ook nog Turnigy servo's liggen van HK Azië. Ik zou die bij een nieuwe DLG vlot durven te gebruiken, maar om kwaliteitsservo's uit een romp te halen en ze te vervangen door die Turnigy...
Dat voelt niet lekker....
Als het dan fout gaat, dan denk je de hele tijd dat je die had moeten laten zitten. Daar komen nu dus die D60's in.

Omdat ik op zijn vroegst zondag pas kan vliegen heb ik maandag vrij genomen en ben ik nu maar bezig met mijn Taranis zender...

Had vandaag ook een D47 die uitviel, hij doet het nog wel maar af en toe geeft hij de geest met een brommend geluid. Ik heb er twee op de ailerons....

Ga ze nu vervangen voor D60, tenzij iemand nog een andere (goedkope) servo weet.......

Had vandaag ook een D47 die uitviel, hij doet het nog wel maar af en toe geeft hij de geest met een brommend geluid. Ik heb er twee op de ailerons....

Ga ze nu vervangen voor D60, tenzij iemand nog een andere (goedkope) servo weet.......

Die G_T vond ze al niet sterk genoeg voor richting/hoog. Voor aileron is het denk ik echt teveel gevraagd. Ik zou nu denk ik die nieuwe MKS-servo's nemen. Ben je misschien de eerste in Nederland.

Die G_T vond ze al niet sterk genoeg voor richting/hoog. Voor aileron is het denk ik echt teveel gevraagd. Ik zou nu denk ik die nieuwe MKS-servo's nemen. Ben je misschien de eerste in Nederland.

Ik heb er geen 85 Euro voor over. Wellicht bij mijn volgende DLG.....Snipe of Flitzebogen?....:wink:

Ik heb er geen 85 Euro voor over. Wellicht bij mijn volgende DLG.....Snipe of Flitzebogen?....:wink:

Ik heb net deze besteld bij HK voor mijn mini-DLG
Corona DS928HV Servo 1.7kg/ 9g/ 0.09sec

Misschien wat laat om nog te vragen wie er ervaring mee heeft.
Ze zijn in ieder geval een stuk goedkoper.

Ben benieuwd wat je ervaringen zijn..........

Uiteindelijk heb ik 2 gear setjes gekocht (3,99 per stuk) en de bestaande D47's aangepast. Ze zijn weer zo goed als nieuw!

Doordat ik de servo stangetje wat vaster in de vleugelhoorns wilde zetten had ik CA gebruikt, nu bleek dat ze wel erg stroef liepen (Niet voldoende ingedraaid....) Ik heb er nu goed passende servo armpjes opgezet en ben benieuwd hoe ze zich nu houden.

Ik heb de D47's uiteindelijk al twee jaar zonder problemen in de Elf zitten.

De 2x Dymond D60's zitten onder en achter de Frsky vario.
Het is wel druk daar in dat Helios-rompje.

full

Frsky X4R ontvanger met vario, 350 mAH 2S-accu, 2x Robbe FS31 & 2x Dymond DS60

Laatst bewerkt door een moderator:
Back