2x 4 Cellen

Hallo,

Ik ga een MHZ Gecko bouwen met een brushless setup en waarschijnlijk 8 Nimh cellen. Deze cellen moet ik nog aan gaan schaffen. Ik wil het liefst aan de rechterkant van de boot 4 cellen achter elkaar en aan de linkerkant ook.

Hoe zorg ik er dan voor dat ik het geheel op 1 esc aan kan sluiten? Het liefst gebruik ik Tamiya stekkers, maar andere oplossingen kunnen ook hoor!
Moet ik dan een verloop stekker hebben?

Even een plaatje hoe ik denk dat het moet:
gecko.JPG

Graag Tips!

je zult een draad achterin de boot moeten maken die van links naar rechts loopt bij je cellen. dus niet splitten voorin.

en ik zou 4mm goud contacten adviseren veel beter dan die tamiya rotzooi.

betwijfel ook of dit een handige combo is op deze manier?

ik had in mijn gecko alle cellen links liggen 3-3 en 2 erbovenop als pack. en de ontvanger + servo + regelaar rechts.

zo kan het bootje ook nog omdraaien als die omkiept.

Met het kabeltje dat jij aangeeft zet je de accu's in serie. Je hebt dan een accu van
9,6 Volt. Als dat de bedoeling is dan kun je dat gebruiken.

@tieske, inderdaad wat Cheeta zegt, ik 9.6 volt in mijn Gecko.

Maar als de Gecko dan niet vanzelf terugdraaid bij een kanteling wil ik het weer niet op deze manier gaan doen.

om terug te draaien bij kanteling moet het meeste gewicht links liggen als je motor rechts om draait (bijna altijd)

2 x 9 cellen GP3300

Hallo,

Ik ga een MHZ Gecko bouwen met een brushless setup en waarschijnlijk 8 Nimh cellen. Deze cellen moet ik nog aan gaan schaffen. Ik wil het liefst aan de rechterkant van de boot 4 cellen achter elkaar en aan de linkerkant ook.

Hoe zorg ik er dan voor dat ik het geheel op 1 esc aan kan sluiten? Het liefst gebruik ik Tamiya stekkers, maar andere oplossingen kunnen ook hoor!
Moet ik dan een verloop stekker hebben?

Even een plaatje hoe ik denk dat het moet:
gecko.JPG

Graag Tips!

stephan ik heb nog 2 paks van 9 liggen(GP3300) nooit gebruikt,hier is makelijk een pakket van 2 X 4 van te maken,laat maar horen

Sorry hoor maar 8 GP 3300 in een Gecko ????????? Ik zou zeggen je bent niet wijs maar goed dat zeg ik niet . ;-) nee voor een gecko of de micro fountain heb je gelukkig hele mooie accu`s nml de 2/3 versie en die passen heel goed in een gecko aan 1 kant en dan is 7 al voldoende . Waarom aan 1 kant dan rolt t bootje weer terug als deze op zijn dak beland omdat ie dan uit balans is .

Voorbeeld van de 2/3 cellen zijn de vapextech 1400AFP maar kijk zelf maar op hun site .
VapexTech de nieuwe No.1 in oplaadbare batterijen dan hoef je ook niets te solderen mits je dat wilt dan zijn er ook de losse cellen en deze soldeer je gewoon naast elkaar .

Het verschil in gewicht is enorm , nml de vp1400 wegens maar 24gr. en de de gp3300 wegen bijna 60 gram en stop je daar 8 van in dan is dat veels te zwaar tov 8 van 24gr.

Als je vind dat ze te snel leeg raken dan koopje er toch een setje xtra bij .

Maar geloof me 7 cellen is al voldoende hoor en misschien wel 6 bij een motortje van 4000tpv en een 29mm propje.

Verder zul je de Tamiya stekkers zover mogelijk moeten weggooien want deze smelten gewoon weg bij hoge ontlading en geven dan kortsluiting maw goudcontacten gebruiken en niets anders .

Ik heb een tekeningetje bijgevoegd zoals het meest voordelig is om in te bouwen en zo heb ik het zelf ook gedaan en dat vaart perfect en rolt ook nog eens terug.

gecko.jpg

mvg

Michiel.

@Iedereen, ik neem al het advies ten harte :)

Ik ga nu bedenken wat ik dan wel wil, 8 van die grote cellen is bij nader inzien misschien toch bestwel overkill.

Ik ga nu zowieso voor goudcontacten, vandaag komen er als het goed is 6 setjes van 4mm binnen :).
Ik ga gelijk compleet over.

Tevens ga ik een 7 cellen pakket 2/3 cellen bestellen. Eens kijken hoe dat gaat werken :)

Back