2x speed 400/480 trainer model?

Weet iemand misschien een leuk 2 motorig speed 400/480 model wat een beetje als een trainer vliegt (geen hotliner, aerobatic model)?

Ik heb zelf nog een nooit afgebouwde doos liggen van de Simprop SE10. Deze wil ik naar electro converteren, wat zou betekenen een speed 600 type motor. Ik zweer bij vertraging vanwege het rendement en vliegeigenschappen.

Misschien kan ik die wel ombouwen naar 2 x speed 400/480 drive, als ik de romp anders opbouw?

Heeft iemand suggesties, of ergens een leuke bouwtekening?

@dirk :music: :banana: :worship: :worship: :worship:
geweldig toestel kan veel hebben [nog geen elapor]maar vliegt prima.
ik heb leren vliegen met de smily ,en later als 2e kist de twinstarr.
begonnen met 2x400 op 6 cellen.
even de neus uithollen voor het zwaartepunt.
en later met een 400 met vertraging ,als je met vertraging gaat vliegen wel wat meer cellen gebruiken 8 of 10 cp 1600 ed
en veel later nog borstelloos .
maar vliegt als trainer perfekt 8 tot 12 min op een accu
groeten wiebe

Leuke opvoer motor voor de twinstar is de jamara pro 480 HS met gunter op 7 cellen (6 kan ook nog).

8 euro is niet te veel, maar wel goed voor 15A

Ik heb idd zitten kijken naar speed 480 motoren. Wat voor vertraging zou hierop kunnen? Ik ben sinds ik mijn Robbe Ranger met diverse vertragingen heb uitgerust een grote fan hiervan. En meer vermogen is nog meer fun met vertraging?

Op deze jamara 480's kan een sp400 vertraging. Zelfde asdikte, zelfde gatafstand.

Met vertraging kan je inderdaad een behoorlijk proprendement krijgen uit een goedkoop motortje.

Goede vertragingen hebben natuurlijk hun prijs en het verschil met redelijk geprijsde buitenlopertjes (typhoon, axi) is niet overdreven groot.

Ik heb de TWINSTAR gevlogen met 2 x 400 en 8 x 3.300. Die combinatie doet het goed. Ik geloof dat zwaardere motoren op een dergelijk toestel geen zin heeft: het is en blijft een trainer en geen speedmodel. Als je speedmodel wil, koop dan een TWINJET: snelheid verzekerd maar wel moeilijker te vliegen.

Jos

Back