2x3s lipo in serie VS Vxl

zoals de titel het vermeld zou ik graag eens 2x3s 2800mah 30c in serie willen aansluiten op de vxl.iemand hier ervaring mee.ik heb dit al gedaan met 2x 8.4v nimh in serie en dit was geen probleem.maar 11v lipos is nog een andere zaak!!

de 1/10 vxl is toch een 3500kv motor? en voor zover ik weet zijn het feigao 540 motoren, die hebben een max rpm van 50.000

22,2v x 3500kv = 77.700rpm
zelfs met je 16,8v nimh kom je op 58.800rpm

lijkt me niet echt bevorderlijk voor de levensduur van je motor.

wooow
wat een resultaat.ik was onder de indruk.
ik heb de vxl nog nooit zo veel power zien hebben.
ik maak geen 6s 22vzoals sommige hier vermelden.
maar wel 1X 3s 11v 5600mah 30C?. == 5.6A x 30c=168A dat ze continu kunnen geven.
ook slaat hij niet meer in safe hierdoor.;)
wat hij met 1 batterij wel durft doen.
deze middag een paar uurkes gaan testen.
ik ben benieuw na enkele uurtjes

zoals de titel het vermeld zou ik graag eens 2x3s 2800mah 30c in serie willen aansluiten op de vxl.

Je geeft zelf aan dat je in serie rijdt, 2x3s in serie is wel degelijk 6s!

Waarschijnlijk heb je 2x3s parallel bedoelt, dan wordt inderdaad de capaciteit verdubbeld en blijft het 3s.

Laatst bewerkt:
dan ben ik daar in verkeerd.
ja ik vergis mij dan ook steeds!
serie en parallel!!

ik bedoel inderdaad parallel!!!

Je geeft zelf aan dat je in serie rijdt, 2x3s in serie is wel degelijk 6s!

Waarschijnlijk heb je 2x3s parallel bedoeld, dan wordt inderdaad de capaciteit verdubbeld en blijft het 3s.

De batterijen zijn zelf dus ook 30C?
Want de C-waarde verdubbeld niet, niet in serie en niet in parallel.

Maarja een VXL op 3S dat heeft power genoeg ja :)

als je ze parallel zet, verdubbel je de Capaciteit, en zo dus bij een gelijke C waarde de totale stroom die er uit gehaald kan worden. :)

dat de c-waarde niet verdubbelt weet ik.ik heb het juist moeilijk met serie en parallel te onthouden!
dus op de revo leg je ze in serie
en op de vxl---parallel;)

dat klopt ... ik zou zeker op de vxl niet 2 3s lipo's in serie schakelen want dan knalt je ESC en misschien ook wel je motor er gelijk uit.

nog 1 maal voor de duidelijkheid. bij accu's (dus ook bij Lipo) gelden de volgende optel regels:

2 accus in serie
2x zoveel spanning (dus 11,1 + 11,1 = 22,2V), de capaciteit (mah) blijft hetzelfde.

2 accus paralel
dezelfde spanning (dus 11,1v) en dubbele capaciteit (in jouw geval dus 5600 mah)

paralel schakelijk leverd dus eigenlijk nooit een probleem op, serie echter wel.

is een 8A accu dan niet net zo goed en sneller (natuurlijk wel met een goede C) waarde
mijn rustler krijgt namelijk 8X25= 200A

dat klopt ... ik zou zeker op de vxl niet 2 3s lipo's in serie schakelen want dan knalt je ESC en misschien ook wel je motor er gelijk uit.

nog 1 maal voor de duidelijkheid. bij accu's (dus ook bij Lipo) gelden de volgende optel regels:

2 accus in serie
2x zoveel spanning (dus 11,1 + 11,1 = 22,2V), de capaciteit (mah) blijft hetzelfde. ---------> meer snelheid

2 accus paralel
dezelfde spanning (dus 11,1v) en dubbele capaciteit (in jouw geval dus 5600 mah) --------> meer rij tijd

paralel schakelijk leverd dus eigenlijk nooit een probleem op, serie echter wel.

Wel ALTIJD gelijke accu's gebruiken

Zinloos ? Als iemand dit op deze manier denkt en een regelaar heeft die max 21V kan en dus met jou berekening aan de slag gaat en zijn 6S (25.2v) pack eropzet wordt het mogelijk een leuke rookwolk!

Back