3.00 meter Jet-Ranger

• Topicstarter Topicstarter HeliMan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

HeliMan

Guest
Hoi,

Het heeft even geduurd maar binnenkort komt hij dan. Mijn Jet-Ranger Heli met een rotor diameter van 3.00 meter. De lengte van de romp is 2.90 meter. Het is een heel rustig te vliegen heli, voor stuntwerk is hij echt niet geschikt.

jetred.jpg

jet_s.jpg

Hij wordt aangedreven door een Jakadofsky LIMITED EDITION Turbine.
Deze LE versie van de PJ-W(R) heeft in plaats van 3.5KW 4.5KW. Ook het toerental is iets hoger. Het verbruik is, in verglijk met de JetCat turbines laag te noemen, 150ml/min.

LE.jpg

Groetjes HeliMan

Het is een indrukwekkend apparaat. Ik weet niet welke ik heb zien vliegen bij JetPower in Bad Neuenahr afgelopen October, maar daar vlogen er ook een paar van dit formaat met een Frank turbine.
jetranger.jpg

En wederom, het ziet er erg leuk uit. Het enige dat me zwaar tegen viel is het geluid. Het klinkt (okay, klonk... 8O ) absoluut niet als een helikopter. Die dingen waren letterlijk fluisterstil. Nauwelijks een rpm op de hoofdrotor en ook de turbine is relatief stil. En dat vond ik toch wel erg jammer, de iets kleinere turbine heli's hadden namelijk wel dat heerlijke geluid van rotor en een vleugje turbine.

Ik vond de wren oplossing voor de turbine trouwens ideaal. De turbine op de geeigende plaats, en met vertragingskast direct op de staartrotor as, die dus met een simpele gear de hoofdrotor aandrijft. Dan heb je geen turbine waar eigenlijk stoelen horen te zitten.
jetranger-wren.jpg

Hoi Cropduster,

Ik zie dat er in die rode heli inderdaad een TJ 67 Frank-Turbine zit. Deze turbines zijn erg stil. Ook hebben hun het het mechaniek vaan XXL helicopter er in zitten. Ik vind het om eerlijk te zijn afschuwelijk die turbine zowat voor in de heli.
De heli die ik gekocht heb daar zit het mechaniek van Martin Sollner in. Dan zit de turbine in het midden van de heli, onder de rotormast.
Denk wel dat de eerste keer vliegen een avontuur gaat worden :lol:

Gr.Heliman

Ziet er mooi uit. Kom je ook naar de helimeeting 2 mei? Dan kan ik hem ook in het echt bekijken :D . Welk merk is de romp?

Groeten Laurens

Hoi Heliman,

Het is onhandig als je 2 draadjes met hetzelfde hebt. Hier verdergaan met dit draadje?: Mijn turbo heli
Nu moet je dingen 2 keer beantwoorden (zoals die vraag van Laurens) en de heliboys ondekken het in het turbine forum ook wel ;)

Groetjes Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back