3.7volt, 1000mAh batterij

• Topicstarter Topicstarter Thierry
  • Startdatum Startdatum
T

Thierry

Guest
Hallo,

Ik heb sinds kort een Robbe Lama Co-Axial v4 heli(tje).
De standaard meegeleverde batterij is een 3.7v 1000mAh, hierop kan ik met een beetje geluk 15 minuten vliegen.
Omdat mijn huisje te klein is om binnen te vliegen (en omdat ik nog een behoorlijk beetje moet oefenen) ga ik naar mijn werk om daar in het magazijn te vliegen, ruimte zat en weinig opstakels ;)
Hier ben ik 20 minuten voor onderweg en ik kan dan na circa 15 minuten weer 20 minuten terug om de batterij te laden.
Om een lang verhaal kort te maken:

Zijn er ook batterijen beschikbaar waarop ik iets langer door kan vliegen, of is het verstandig een aantal extra batterijen aan te schaffen ?
Ik ben nieuw in de RC vliegerij maar begrijp uiteraard wel dat e.e.a. niet te veel mag wegen.

Ik hoop dat iemand mij hier een gedegen advies in kan en wil geven !
Vast bedankt !

Groet van Thierry de Man.

Een 3,7 V 1000 mAh batterij is een 1s LiPo van 1000 mah, dan tik je bij Google in 1s LiPo. Misschien moet je even het batterijvakje opmeten, bij de meeste lipo's staat ook wel aangegeven hoe groot ze zijn. Als je er ook een 1s LiPo van 2000mAh in kwijt kunt zou ik dat doen (wel duurder). Oh, voor Lipo's heb je ook een speciale lader nodig maar die heb je waarschijnlijk al (meegeleverd bij de heli)

Welkom op dit forum Thierry!

Nou weet ik het niet zeker maar een Robbe Lama v4 bestaat volgens mij niet. Het is een Esky waarschijnlijk.
En bijna al deze coaxiaal helies gebruiken pakketjes van 7,4V dus twee cellen van 3,7V. Als het bij jou anders is moet je even goed aangeven om wat voor heli het gaat.
Die accu's kun je zo bijkopen. Als je Googled op Esky lama v4 vindt je van alles om te bestellen maar je reguliere modelbouwwinkel heeft ze ongetwijfeld zo liggen. Als je er één of twee bij hebt kun je vrijwel onbeperkt vliegen (met inachtneming van de wet op de rusttijden natuurlijk :D )

Dank je wel Arjan,

Ik bedoel de Robbe Lama G4 Coaxial RTF, ik weet ook niet hoe ik er bij kon om V4 te typen :)
Op de site van Robbe staat vermeld: Lipo battery 3,7V 1000mA (1) 1-HM5G4Z21
Ik ben er nog niet zo in thuis, ik heb jaren gereden met Nitro RC auto's, daarin zitten gewoon van die grote joekels voor de receiver :)

Groet van Thierry.

Ah op die fiets.
Maar het antwoord blijft hetzelfde. Eén of twee erbij kopen en tussendoor wisselen. Een grotere accu zal niet werken, wordt te zwaar.

Back