3 blads propeller welke grote

Hallo
Ik ben met een Quad bezig waarop ik 4 1400 kv motor's heb gemonteerd,
Nu staat er in de handleiding 7 x3,5 of 8x4,5 prop's, welke 3 blads props komen daar mee overeen?

Gr B

Maar waarom niet gewoon die 7 of 8" dan?
Weet ik eigenlijk ook niet,Ik had die 4 turnigy 2204 motoren nog liggen maar daar zit een vaste propsaver op. En een elastiekje vertrouw ik eigenlijk niet,en nu dacht ik een drie blads prop met 2 elastieken vast te zitten (maar of dat sterker
is weet ik eigenlijk ook niet).Weet iemand toevallig ook of ik die korte as van die 2204 kan vervangen voor een langere? Dan kan ik er adapters opzetten en ben ik van die elastiekjes verlost.

Gr B

Kleine 3-blads props zijn minder efficiënt dan "gewone" 2-blads props .... het omrekenen van 2 naar 3 blads is niet zo eenvoudig ... meestal is de "experimentele" weg het makkelijkst neem een prop met een diameter een maatje kleiner en de zelfde spoed voor een drieblads ... helaas is de keuze in 3-blads props niet zo groot, dus het is niet zo makkelijk de juiste prop te vinden ... of je moet naar de "luxe" varioprops van Ramoser gaan die traploos verstelbaar zijn varioPROP

De theoretische "vermogens" formule .... deel het vermogen dat de huidige prop nodig heeft door het aantal bladen van de huidige prop, en je hebt het vermogen per blad .... bij gelijk gevormde bladen, met gelijke spoed zal elk extra blad het vermogen van één blad extra nodig hebben ... dus een 2 blads prop heeft 100W vermogen nodig , dan heeft de driebladsprop 150W nodig .... om tot gelijk toerental te komen, de snelheid zal tussen beide props gelijk blijven, alleen het acceleratievermogen neemt toe ....

Laatst bewerkt:
Back