3 CH heli spint

• Topicstarter Topicstarter flodox
  • Startdatum Startdatum
F

flodox

Guest
Ik heb zondag op een beurs in antwerpen voor €19 eur een klein helikoptertje gekocht met 4 bladen en een gyro denk ik, (ik ken er niet zo veel van)

gisteren vloog hij nog perfect na het goed trimmen via de afstandbediening,

maar nu tolt hij constant naar rechts en mijn trim staat uiterst links op de afstandbediening.

zeer irritant

Iemand?

groeten Floris

Het heeft 4 Schroef bladen met daarboven nog een stang met 2 gewichtjes,
en aan achteraan de copter is een horizontale schroef

ik heraal nog eens, ik ben een leek op dit vlak

en ik zeg er nog even bij dat in het begin van de vlucht van een volle baterijlading hij de eerste 10 sec mooi vliegt zonder te tollen

Wat vervelend als mijn heli daar op de tafel staat zonder hem durven te vliegen,

echt niemand die het weet?

Kan het dat 1 van de 2 hoofdmotortjes trager draait? en dat het daardoor rond zijn as draait naar rechts?

Of zou het kunnen helpen aan de trim een weerstandje te solderen?

ik ken niet zo veel van elektronica maar ik veronderstel dat zo een trim werkt met minder of meer elektriciteit doorlaten, maar dan zou ik ook no geluk moeten hebben dat trim naar links juist minder doorlaat

Je kan, als je dr bij kunt, een druppeltje machine olie op de lager van de motortjes doen.
Die dingen hebben meestal lang in de doos gezeten, en dan wil die olie nog wel eens opdrogen.
Doe eerst alleen het motortje die de bovenste rotor aandrijft, als die wat soepeler loopt zal die waarschijnlijk het rechts wegdraaien tegen gaan.

Wat ook nog kan is VOORZICHTIG de bovenste blaadjes wat meer pitch te geven door ze door je vingers te glijden en voorzichtig wat meer blad hoekstelling te geven.
Daarmee krijgt die rotor ook meer authoriteit over de onderste, en kan die hem met trimmen waarschijnlijk weer de baas.

Bedankt Sven,

ik heb een druppeltje olie gesmeert en ik kan hem weer trimmen,

maar er is nog een probleem,

zodra ik opstijf draait hij weer om zen as, ik krijg hem getrimt, maar als je dan het gasniveau veranderd begint hij weer te te tollen en moet ik hem weer trimmen, zeer irritant dus

Het is maar een goedkoop ding.. Dus verwacht niet dat hij goed zal blijven hangen

Back