3 D printen

• Topicstarter Topicstarter marcelinets
  • Startdatum Startdatum
M

marcelinets

Guest
full
Goedemiddag.

Ik ben opzoek naar een adres waar men 3 D kan printen,en waar
full
je de onderstaande artikelen kan laten maken.
In schaal 1.14/1.16 of maat groter.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
3D-printen: Shapeways - Design, buy, and sell products with 3D Printing
Je zult zelf de delen moeten (laten) maken via een 3D-programma, bijv Google sketch-up of de profesionele programma's.

Merk op: 3D-geprinte materialen moet je wel goed kunnen nabewerken. Zorg dat ook dan dit mogelijk is (recente ervaring van mijzelf)

Kijk maar eens door mijn topic (Scania Topline) voor wat voorbeelden van geprinte onderdelen.

Hallo Marker

Shapeways ken ik,helaas zijn die blinddeksels foto 3 veel te klein die ik bij hun heb laten maken.,dus helaas niet bruikbaar.

zitten zulke deksels en afsluiters niet bij de scheepsmodellen en misschien bij scheeps modelzaak te koop

Voor een goede 3D-print zul je wel moeten zorgen dat je product in de juiste schaal wordt aangeleverd aan de 3D-printer. Vandaar ook mijn opmerking dat je (zelf of door iemand anders) een goede 3D-file op maat moet (laten) maken. Heb jij al zo'n file van een blinddeksel?

Gewoon even ter info:
Merk op dat er nog wel veel verschil zit in huis, tuin en keuken 3D-printers in vergelijking met de printers bij bijvoorbeeld Shapeways. Er zit verschil in de manier waarop de prints gemaakt wordt. In het kort: professionele printers maken veelal gebruik van sintermaterialen (poeder) dat hard wordt gemaakt. Simpele printers bouwen een printje laagje voor laagje op. Om een voorbeeld te noemen. Bruggetjes maken via het laagjes proces is lastiger, want er zit geen steun midden onder de brug. Bij het sinterproces is het poeder dat niet hard wordt een goede steun. Kortom: kijk goed naar wat je wilt laten printen. In beide gevallen zul je zien hoe het product is gemaakt. In het ene geval zie je laagjes. In het andere geval is de buitenkant wat poederachtig. Dus nabewerken is een must.

hoorde laatst dat bij hema je daar je zelf portret kan laten scannen en beeldje van ong 20 cm laten 3D printen
wat t kost weet ik niet
hoorde t van n maquettebouwer

als ik zo kijk naar foto 3 hoe groot zou dit moeten zijn in schaal 1/14?

ik heb de eend voor op mijn scania torpedo ook 3d laten printen bij shapeways, ik heb alleen voor een duurdere print methode gekozen waardoor alle details super mooi uit komen

gr
Koos

Hallo Marikoo

Foto 2 is een scheeps model maar te klein voor 1.14 die moet dus groter worden.Foto 3 die is niet verkrijgbaar bij winkels met scheeps modellen en dus die moet gemaakt worden.

Hallo Koos

Denk dat de blinddeksel foto 3 ongeveer 1,5 a 2 cm zou moeten worden in 1.14.of misschien 2.5 cm.

Shapeways ken ik,helaas zijn die blinddeksels foto 3 veel te klein die ik bij hun heb laten maken.,dus helaas niet bruikbaar.
Dus je hebt al een 3D model? Dan zou je deze simpel kunnen (laten) verschalen. Dat kan zelfs met de open source software die huis-tuin-en-keuken printers gebruiken, dus het lijkt me sterk dat Shapeways dat niet (simpel) kan. Je zult alleen de daadwerkelijk gewenste maten moeten doorgeven.

Hallo Marker.

Ik heb diverse 3 D bedrijven aan geschreven voor informatie,maar komt de vraag of je bestanden in 3 D file kan aanleveren in diverse maten.
Daar komt gelijk een probleem omdat ik niet weet hoe ik zulke bestanden moet aanleveren.

Daar in tegen ook een reactie van een modelbouw shop die mijn berichtje hier had gelezen,en dingen voor mij in 3 D wil maken.

Ik ben op de hoogte dat je 3 D artikelen moet na bewerken met schuren en dergelijke.

Het probleem om spulletjes in 3 d aan te leveren is zo goed als op gelost.
Timo van th-truckmodelbouw wil ze voor mij gaan maken.

Ik wil iedereen bedanken voor jullie hulp.

een fijn weekend.

Back