3 m zwever elektrisch?

Hallo mede vliegeniers,

ik heb een tijd terug de Robbe Diamant gekocht. is van 1981!!. 1 jaar ouder dan ik ben. maar goed... Er zit een brandstof motor op, (Enya 19x) en nu wil ik eigenlijk wel deze zwever elektrisch hebben. Gewoon rustig vliegen, zonder het gesnerp van een brandstof motor, maar ik wil geen dure investeringen doen in accu's, motoren, snellader e.d.

Ik ben in het bezit van een multiplex lader tot max. 7 cellen en 4 A. tevens heb ik nog een regelaar liggen van max 18 A, 10 cellen en met BEC. Is het mogelijk om met een 7 cellig accuutje en deze regelaar een goede voorstuwing te bouwen? en wat voor motor (+ vertraging)?
De spanwijdte van deze kist is 3 meter en het geschatte gewicht rond 3 kilo.

graag hoor ik van jullie

1 april grap ? :D

7Volt x 18Amp is 126 watt. Een beetje weinig voor 3kg.

Als ik me niet vergis heb je minimaal 100w per kilo nodig voor een redelijk stijgvermogen.

Ja inderdaad 300 w heb je nodig
dus ik zou 10 cellen doen dan trek je 30 ampere.
Dan heb je ook al een 700 motor met vertraging nodig.
Dan zou het allemaal net gaan.
Het wordt dan wel een zwaar verhaal.

nee, geen 1 april grap. gewoon te weinig kennis van zweven. Normaal ben ik met nitro motortjes bezig, en kennis van elektro beperkt zich tot een delta met een speed 400 met 500 mAh accu.

maar ik denk dat ik hier wel wat mee kan, met deze antwoorden: gewoon een brandstofmotor in de neus. Het lijkt niet, maar het is wel goedkoper.

Bedankt voor de reacties

Destijds vloog deze kist met 14 cellen en rond 20A.
14 x 20 = ongeveer 100 watt/kg.
2 x 7 zou een optie zijn. Met hogere stroom (30A) kan 10 cellen ook wel.

Regelaar in ieder geval niet bruikbaar (te lage stroom)
Kijk bij modelbouwfaq bij recepten voor 700 types. 10 cellen en een 700 moet net gaan.

Stijgen zal echter slechter zijn dan een willekeurig 7 cellen zwevertje van 1.5kg of minder.

Doorsparen dus...

Back