3 mtr fox

3 mtr fox het wordt toch een 4mtr

wie weet waar je een 3mtr fox kan bestelen
of heeft iemand nog iets thuis staan ?

gr erik

Laatst bewerkt:
Hallo Erik

Ik ben nu bezig aan een FOX 3,25 meter van: http://www.rc-tronics-topp-rippin.de/ (voor 60 % af)
Als je hem zelf ter plaatse afhaalt is er meestal nog zo'n 25 Euro van de prijs af te krijgen.

Het is een goede prijs/kwaliteit verhouding maar er is nog veel werk te doen en ook hier en daar wat denkwerk nodig.
Het is geen top-product maar daar is de prijs dan ook naar.

Zo te zien is het een gekloonde romp met Rippin vleugels, het canopy frame kan zo in de vuilnisbak (dun ABS)

Heb je geen hekel aan wat bouwen dan is het zeker geen slecht product.

Groetjes,

Harry

Ja het is een vreemde website, eerst moet je op 'Segelfugzeuge' klikken en dan nogmaals in 'Rubrik' Segelflugzeuge aangeven.

Maar je bent er uit heb ik begrepen.

Groetjes,

Harry

ik weet dat ik met dit bericht niet op je vraag antwoord maar ik heb van de zomer wat fox ervaring opgedaan en heb zelf een fox van 4 meter.
heb ook al gevlogen met een van 3 meter en dat klinkt raar maar als je daar 1 meter bijdoet heb je een kist die VEEEEEL beter vliegt, veel stabieler en ook gemoedelijker.

dus als je budget het toelaat... Röedel maakt trouwens ook een kleiner model en de kisten zijn behoorlijk mooi afgewerkt!

(ik weet dat ik met dit bericht niet op je vraag antwoord maar ik heb van de zomer wat fox ervaring opgedaan en heb zelf een fox van 4 meter.
heb ook al gevlogen met een van 3 meter en dat klinkt raar maar als je daar 1 meter bijdoet heb je een kist die VEEEEEL beter vliegt, veel stabieler en ook gemoedelijker.)

100 % WAAR EN NIETS AAN TOE TE VOEGEN

Laatst bewerkt:
ik ben er ui t

ik ga voor de 4 mtr en dan de vol gfk
heeft iemand toevallig nog iets over of een leuk adresje

ik hoor het graag

gr erik

als ik je 1 tip mag geven?

als je voor gfk kiest enkel omwille van het licht zijn dan neem je beter iets anders want je gaat toch kilo's lood mogen bijsteken om tot een echte fox met fox allures te komen.

ik heb eentje met een epoxy romp en foom met abachi beplankte vleugels. leeggewicht vliegklaar 6.6 kilo en heb nu al 2 kilo lood steken en kom ik op 8.5 kilo ongeveer. en het begint er nu zo een beetje op te trekken. ;-) van de zomer nog eens een kilotje meer erin duwen.

sorry nog iets vergeten...

ik heb ook een gfk ASW 20 en je moet hem met veel zorg behandelen. maar de fox is voor mij een echt gebruiksvoorwerp dat ieder weekend van stal gehaald wordt. en dan vind ik gfk wat kwetsbaarder zijn? zeker op een toestel waar gewicht (lichtheid) geen rol speelt.

puur mijn mening en ze gaan het zeker tegenspreken hier...

Back