30 amp motor -18 amp regelaar?

Hallo
Ik heb een motor die 30 amp trekt
en een regelaar die maar 18 amp kan geven max
wat geberut er alsik die op elkaar aansluit>
kan mijn motor dan maar op half toeren komen of hoe moet ik dat zien?
gr peter

KAN....

Hoeft niet, aangezien ik ook vlieg met een 30 amps regelaar op een 35 amps belasting..

En een Jeti 18 amps wil ook prima omgaan met een 30 amp continue...

Dat het niet aan te bevelen is dat is zeker waar!
Daarnaast weet je van een motor niet of hij 30 ampere gaat trekken, dat ligt natuurlijk helemaal aan een prop of tandwiel dat er op de motor komt...

mvg, Vincent

alleen dat de motor niet warm zal worden, en dat er lichtere motoren zijn die hetzelfde maximumvermogen kunnen leveren (dat van de regelaar namelijk, de motor zal lang niet aan de maximum zitten)

en vermogen hangt inderdaad altijd af van tandwiel of propellor.. niet van wat er op staat, dat is alleen een leidraad wat er maximaal toegestaan is op die motor zonder dat die stuk gaat. qua regelaars is dit wat minder een leidraad en wat meer een maximum (continu) vermogen, je mag in korte pieken wel wat meer trekken, maar de regelaar word daar heet van, en gaat stuk als ie te heet word.

Vip-er zei:
KAN....

Hoeft niet, aangezien ik ook vlieg met een 30 amps regelaar op een 35 amps belasting..
kan kloppen dat dit de veiligheidsmarge is van de fabrikant.

Vip-er zei:
En een Jeti 18 amps wil ook prima omgaan met een 30 amp continue...

Dat het niet aan te bevelen is dat is zeker waar!
Daarnaast weet je van een motor niet of hij 30 ampere gaat trekken, dat ligt natuurlijk helemaal aan een prop of tandwiel dat er op de motor komt...

mvg, Vincent

Dat mag je mij komen laten zien en dan zal ik het wel serieus doormeten, want ik geloof hier niets van. Een regelaar zal nooit het dubbele kunnen verdragen van wat de fabrikant opgeeft.

Back