30 April/1 Mei F3A-X trainingsweekend (Nunspeet)

Nog 10 dagen dan is het trainingsweekend weer wie komt er allemaal ? :)

En naar welke camping gaan jullie allemaal ?

1271786485-690.jpg

Grt.

Laatst bewerkt:
Wat is het adres ? Ik sta op rcn de jagerstee in Epe en kom graag kijken.

Mvg Rick

Laatst bewerkt:
Wie gaat er naar welke camping ? :D

Wel zo handig anders sta ik dalijk in mn eentje op een camping hahaha

Grt.

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie komen.
zelf hoop ik ook van de partij te zijn ( het is namlijk me' n eigen club ).
Helaas vlieg ik ( nog ) niet op het weekend. Ik ben er helaas niet in geslaagd de Sukhoi op tijd af te krijgen.

Tot vrijdag,

grt,

Kp

Hebben jullie nog kunnen vliegen met die regen en wind van de afgelopen dagen?

wind niet veel van gemerkt vandaag, regen hebben we 3 vlagen gehad van een half uur.

dus het was op ons veld toch goed vliegen / springen.

Hallo allemaal,

Zo net weer thuis van een super weekend.
Ik heb helaas zelf niet gevlogen omdat de kist nog niet klaar was/is. Toch kennis gemaakt met de groep. Het was in ieder geval super gezellig !!

Verder is er ( tussen de buien door ) aardig veel gevlogen.Ondanks de wind was vliegen goed mogelijk. De opkomst was ook erg goed.

Ik vond het erg waardevol,ik heb er veel geleerd .

grt,

Klaas

Ik ben ook zonet terug van een regenachtig weekend...:)

Maar heb wel een paar mooie vluchtjes kunnen maken :D

Zal straks foto's posten.

Grt.

Even snel een paar foto's. Ik heb er zelf 487 geschoten en dat terwijl ik me toch echt op het vliegen had gericht. Daarom van mij weinig actiefoto's van kisten in de lucht.

Ik heb echter van een andere fotograaf 300+ foto's van de vrijdag gehad met alleen vliegende kisten. Dus er zijn van de vliegende kist van iedere deelnemer zeker 20 foto's! Die post ik nog even niet, want het zijn niet mijn foto's. Over de verspreiding van die foto's ga ik nog even met die fotograaf mailen.

Zoals jullie hieronder zien zijn mijn foto's allemaal overbelicht. Dit komt doordat ik ze even snel bewerkt heb op mijn oude beelbuismonitor. Die is niet zo fel meer, dus heb ik alle foto's te veel belicht. Dit pas ik nog wel even aan, de ruwe foto's die de camera heeft gemaakt zijn namelijk wel goed belicht.

Tot zover mijn fotohobby, door naar de vlieghobby! Ondanks de regen hebben we toch nog vrij veel kunnen vliegen. Iedereen heeft volgens mij wel een vlucht of 4/5 gemaakt. De opkomst was zeer groot. Ik gok een stuk of 15 vliegers. De regen hebben we zeer comfortabel uit kunnen zitten bij de houtkachel in het ontzettend moderne clubhuis van MVC Jules Verne. Erg indrukwekkend. De catering was ook perfect.
Volgens mij heeft er niemand ernstige schade gevlogen.

Bryan die zijn kist warm vliegt. Ondanks dat het een kunstvlucht training was werd er toch nog even gehoverd. Wat natuurlijk altijd leuk fotograferen is.
IMG_7987.jpg

Een deel van de pitts op zaterdag.
IMG_8002.jpg

Aanvlucht voor de landing.
IMG_8046.jpg

een deel van de pitts op zondag.
IMG_8182.jpg

De 'groeps'foto. Spontaan gemaakt laat in de middag op zondag. Er waren dus helaas al een groot aantal vliegers naar huis.
IMG_8223.jpg

Op de groepsfoto staat ook de grote Weimo Extra van John van Gastel. Hij kon er niet mee vliegen vanwege restricties op het veld. In plaats daarvan vloog hij met zijn nieuwe 2.6mtr Sukhoi. Ondanks dat het een nieuwe kist was vloog hij er behoorlijk indrukwekkend mee. Op de voorgrond staat een kleinere Sukhoi van Derk van der Vecht die ons een zeer indrukwekkende demo kwam geven en samen met Dick van der Vecht tips gaf over verschillende figuren en alle tijd nam om al onze vragen te beantwoorden.

Ik ben er stiekum van overtuigd dat Derk een robot is. Wat kan die vreselijk naukeurig en constant vliegen. Hij heeft een keer of 6 een rollende cirkel gedemonstreerd (vanuit verschillende vliegrichtingen en in normaalvlucht en rugvlucht). Deze cirkels waren allemaal exact gelijk qua vorm, plaatsing van de rollen en rolsnelheid. Teminste voor zover ik dat kon beoordelen. Daarnaast heeft hij het, voor hem onbekende, A programma van de F3A-X gevlogen. Ook weer zo ontzettend strak. Waanzinnig. Ik stond met open mond te kijken.

Laatst bewerkt:
Back