3000Mah pakket laden.

Mensen,

Ik heb eenn nieuw Nihm 3000 pakket bij een nieuw vliegtuig gekocht. Nu ga ik er vanuit dat er nog wat stroom in het pakket zit?!? Moet ik het pakket eerst helemaal leegtrekken en dan opladen, of moet ik het pakket nu rustig op laden (10% van zijn capaciteit?!?) en daarna volledig leegtrekken?

Klopt het ook dat ik dit pakket uiteindelijk met 3 ampere kan opladen of is dit te snel?

frankelfert zei:
Nu ga ik er vanuit dat er nog wat stroom in het pakket zit?!?
ja, maar dat is niet zo erg want:
frankelfert zei:
moet ik het pakket nu rustig op laden (10% van zijn capaciteit?!?) en daarna volledig leegtrekken?
ja, met 0.3 ampere laden voor 12-14 uur, en dan gewoon gebruiken waar het voor bedoeld is, 'vollgedig' leegtrekken moet weer niet, dan beschadigen de cellen (maar gewoon leeg tot +/- 0.9v per cel belast is goed :)
frankelfert zei:
Klopt het ook dat ik dit pakket uiteindelijk met 3 ampere kan opladen of is dit te snel?
en alweer ja, dit is geen probleem :) bouw het rustig op, de 1e keer met 0.1c 14 uur, de 2e keer met 0.5c tot de deltapeak (hoop dat je wel een deltapeak lader hebt) en vanaf dan is 1C in (iets meer dan) 1 uur goed :) (uitgaande dat je wel een delta peak lader hebt)

Back