Hallo,
ik ben de stits skybaby aan het bouwen op schaal 1/2. doordat dit een zeer klein model in het echt is kom ik nu op een span uit van 1,1 meter ongeveer...
Echter ben ik op zoek naar een passende elektro setup.
in amerika zijn er 2 vliegend 1 met een saito 180 de andere met een mintor 33cc benzine, beiden rond de 7,5kg.
Ikzelf vermoed/hoop om lichter uit te komen, al heb ik wel mn neusgewicht nodig door de afmetingen.
ik zou graag op 6cellen vliegen, maar indien nodig moet ik dit plan aanpassen.
gewicht romp en staartdelen (ongecoverd) ongeveer 14OOgram
vleugels 2x800 gram ongecoverd(een schatting)
landingsgestel,400gram
ik vermoed 4 a 4,5kg zonder setup haalbaar??
wel neusgewicht nodig en een serieuze weerstand van het model( niet bepaald een gestroomlijnd model) komt bij te kijken dat een 16 inch prop net 1 cm links en rechts naast de motorkap uitkomt. dus liever iets groter qua prop
eerst dacht ik an de xoar titan t 5000 brushless dronemotor, maar wellicht net niet voldoende, en ook nergens verkrijgbaar.
iemand suggesties, bedenkingen,.... met grotere elektro setuppen?
bouwfoto's van mijn model kun je hier vinden
https://www.modelbouwforum.nl/threads/stits-skybaby-schaal-1-2.177179/#post-4300696
ik ben de stits skybaby aan het bouwen op schaal 1/2. doordat dit een zeer klein model in het echt is kom ik nu op een span uit van 1,1 meter ongeveer...
Echter ben ik op zoek naar een passende elektro setup.
in amerika zijn er 2 vliegend 1 met een saito 180 de andere met een mintor 33cc benzine, beiden rond de 7,5kg.
Ikzelf vermoed/hoop om lichter uit te komen, al heb ik wel mn neusgewicht nodig door de afmetingen.
ik zou graag op 6cellen vliegen, maar indien nodig moet ik dit plan aanpassen.
gewicht romp en staartdelen (ongecoverd) ongeveer 14OOgram
vleugels 2x800 gram ongecoverd(een schatting)
landingsgestel,400gram
ik vermoed 4 a 4,5kg zonder setup haalbaar??
wel neusgewicht nodig en een serieuze weerstand van het model( niet bepaald een gestroomlijnd model) komt bij te kijken dat een 16 inch prop net 1 cm links en rechts naast de motorkap uitkomt. dus liever iets groter qua prop
eerst dacht ik an de xoar titan t 5000 brushless dronemotor, maar wellicht net niet voldoende, en ook nergens verkrijgbaar.
iemand suggesties, bedenkingen,.... met grotere elektro setuppen?

bouwfoto's van mijn model kun je hier vinden
https://www.modelbouwforum.nl/threads/stits-skybaby-schaal-1-2.177179/#post-4300696