32" Catamaran

Hey,

Na mijn vorige gozilla xxl world edition ben ik nu toch opzoek naar een iets grotere/stabielere boot. ook wil ik er niet zo super veel geld meer tegen aan smijten en ook heb ik weinig behoefte meer om er zelf eentje te bouwen, ik heb namelijk ondervonden dat ik het varen leuker vindt.(ik weet dat ik met zelf bouwen meer kwalitiet heb en goekoper uit kan zijn maar jet hoeft van mij ook geen 90 te lopen ofzo) daarom ben ik is gaan kijken op ebay en daar kwam ik bij head of the river deze catamaran tegen:

125783208_tp.jpg

eBay.com.my: 32" catamaran ARTR set with motor and ESC - rc boat (item 300319283593 end time Aug 30, 2009 17:01:28 MYT)

Ik heb de eigenaar van de shop een mailtje geschreven of hij de naar mijn mening tamme motorisering misschien niet kon vervangen voor een iets zwaardere, ik heb hem gevraad of het misschien mogelijk was om er de motor en regelaar van deze mhz lizard look a like die hij ook in zijn shop heeft staan er in te zetten: (de reden dat ik niet gewoon de mhz lizard look a like neem is omdat een cat mij stabieler lijkt en dat vindt ik ook mooier en een cat lijkt mij wel leuk)

147014867_tp.jpg

eBay.com.my: 32" deep vee ARTR with motor and ESC - racing spec. (item 290309669369 end time Aug 10, 2009 21:20:32 MYT)

ik wilde dan mijn lipo's zo schakelen dat ik een 6s2p pakket heb van 8 ampere. dit wilde ik dan over de twee drijvers verdelen dus links twee en rechts twee lipo's..

Nu mijn vraag:

Denken jullie dat dit een beetje een leuke boot is en denken jullie dat het ook kan wat ik allemaal zeg?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt:
Hallo Jelmer,

Jammer dat je het opgeeft met de mono1. Maar volgensmij hoe meer snelheid je wilt hoe sneller dingen stuk gaan. En jouw mono geen behoorlijk rap.

met een cat beperk je wel de mogelijkheden want die zijn gevoeliger voor wind. Maar dat light natuurlijk ook aan de grote. Die cat die jij hierboven noemt kwam mij bekent voor van R2hobbies.com - 33.86" RC EP Fiberglass FRP Phantom Pro Catamaran ARR Racing Boat, Electric Powered Boats, rcbt1107_N deze cat heeft dan wel een anderen setup maar ik vind hem niet hard gaan.

succes met jouw zoektocht naar een volgende boot

Hoi Jelmer,

de cat is een H&M agitator cloon. Deze romp is zeker aan te raden en heeft zich al bewezen. Zoek op Xtreme of het duitse elektro forum maar eens, er is veel over geschreven. Ik zeg, zeker doen! Cats varen geweldig (ben zelf cat-gek).

Qua motor is een XL serie (8 of 9 winder) erg leuk op 6s.

Groeten Jurriaan

Hey,

@niels: echt opgeven noem ik het ook niet met de mono 1. tenzei daar niet een hoop aan gedaan wordt vaart hij voor geen meter. daarom heb ik besloten om het project af te ronden en te beginnen aan een niwuw project. Ik weet inderdaad dat sneller inderdaad ook vaak betekend dat er meer stuk gaat. dat is ook weer 1 van de redenen waarom ik iets groter wil, meer degelijkheid.

de cat die jij laat zien lijkt er inderdaad heel erg op maar toch vindt ik die van ebay wat degelijker eruit zien, hier is het 1 grote houtfabriek aan de binnenkant als je dat ziet. volgensmij is zelfs de motorsteun van hout als ik het goed zie. dat hij niet snel loopt lijkt te komen omdat de romp van ebay 5 cm kleiner is en omdat ze de romp op het filmpje maar met 4s varen. ik was van plan om er dan die zwaardere motor in te zetten van die lizard look a like en dan op 6s. dat zal een stuk rapper gaan. of denken jullie dat dat niet zal werken?

@jurriaan: ik had eigenlijk al gehoopt dat jij zou reageren, bij het zoeken kwam ik op andere fora ook al tegen dat jij volgens mij ook een paar van deze rompjes hebt liggen. maar hoe denk jij over mijn plannen van motorisering? denk jij dat dat een beetje zal werken of raadt jij mij toch de duurdere motoren aan? en zou hij niet te zwaar worden met 4 lipo's aan boord? (4x3s 4000mah)

Ik hoop snel van jullie te horen

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt:
Hallo Jelmer,

De Deep Vee is een Delta Force kloon, geen Lizard, lees hier maar eens wat je waarschijnlijk inmiddels bekend zal voorkomen:
My first boat (pics)

Ik zou het 'niet super veel geld uitgeven' aan een snelvarende cat niet onderschatten, je weet onderhand wat je aan je Gozilla hebt moeten verspijkeren...

Ik neem aan dat je weet, dat een cat niet zelfrichtend is?

Groeten, Jan.

Jelmer ,

Ik heb straks een h&m xray te koop welke ik nu nog aan het opbouwen ben. Het is een 85cm mono romp met hardware maar zonder motor en regelaar .

xray.jpg

Die china catjes heb ik ook gehad daar heb ik ook veel beeldmateriaal van dusse als je t nodig hebt en die oranje mono lijkt ook sterk op de grotere MHZ Tsunami wat overigens ook een lekker varende boot is .
Persoonlijk vind ik de Tsunami beter varen dan de Lizard Xtreme .

Chinacat
achinator6.jpg

MHZ Tsunami
tsunami1.jpg

mvg

Michiel.

Een Cat vind ik persoonlijk veel mooier als een Mono, maar dat is mijn smaak.

Maar waarom ik antwoordde;
Waarom 6S2P? Daarmee maak je hem alleen zwaarder, ik zou gewoon 2x 6S1P pakketten maken, en als de ene leeg is de andere erin gooien, kan je evenlang varen, minder gewicht (meer snelheid) en laden lijkt me makkelijker.
Kan natuurlijk zijn dat je meer gewicht nodig hebt om hem op het water te houden maar dat denk ik niet.

En qua motorisering zou ik doen wat Jurriaan zegt, hier een topic met zelfde soort boot denk ik,
What To Put In A 32" Cateraman
En filmpje die daar staat met 8XL en 4S lipo,
[URL="
- R/C Offshore Racing Cat[/URL]

Greetz Jos

Laatst bewerkt door een moderator:
Langer varen betekend ook dat je elektronica het warmer krijgt! Daarom zijn 2 losse pakketten beter aan te raden, dan kan je tussendoor even de elektronica checken.

Groeten Jurriaan

Hey,

Na een paar pm's met michiel heb ik besloten om niet de catamaran te nemen maar zijn xray, valt weliswaar niet onder het "niet veel geld uitgeven" maar ik denk dat de cat meer gaat vallen onder "goedkoop is duurkoop" en daar heb ik ook geen zin in.

Inindergeval iedereen bedankt voor de reply's in dit toppic.

Groetjes,

Jelmer

Hey,

hij moet eerst nog afgemaakt worden dus het duurt nog wel eventjes voordat ik hem echt heb maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden.

groetjes,

Jelmer

Vandaag het carbon erin gelamineerd en ben begonnen aan een aluminium motorsteun voor een XL type motor .

Zal maximaal 2 weken nog duren .

mvg

michiel.

Kunnen Jelmers spullen uit/van de Gozilla gewoon in de X-ray gebruikt worden ?

De motor , regelaar , servo en het roer zijn te klein voor de X-ray deze valt onder de klasse Mono3 85cm. Hij zou eventueel zijn mtc trimm kunnen gebruiken maar dan alleen als jij een nieuw eindstuk(en gat voor 4,7mm flex) voor m draaid dan zorg ik dat de trim er zo op te zetten valt , hij mist dan nog wel een asmeenemer.

Hij wil zijn lipo`s gaan gebruiken icm een nieuwe ETTI 90amp regelaar en een feigao 540XL12 of ander merk XL12 voor een safe setup , veel koppel grote prop weinig amps , geschatte snelheid zal rond 75km/h gaan liggen wat geen snelheids monster is maar een mooie boot waarmee hij lekker rondjes kan varen zonder problemen.

Jelmer zit nergens aan vast en ik bouw de X-ray gewoon op alsof hij voor mij wordt en dan mag hij alsnog beslissen wat hij doet.

mvg

Michiel.

Hey,

@hendrick: Kun jij dat denk je doen voor mij of is het makkelijker om hem te verkopen?

@focuesd: super om te horen dat hij over twee weken al klaar is! Ik ben nu nog op vakantie, ik ben de 23e pas weer terug, (k heb af en toe wel internet) ik zal je daarna wel een pm sturen zodat we wat kunnen afspreken.

Groetjes,

Jelmer

Hey,

Ik heb na wat pm's toch besloten om niet mijn eigen trim te gebruiken. het prijsverschil van de xray met of zonder trim was erg klein en woog niet op tegen de kosten/moeite die er gedaan moest worden om mijn eigen trim te gebruiken.

Groetjes,

Jelmer

Back