32s lift off

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Bask04, 1 mrt 2014.

  1. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. JPV

    JPV

    Lid geworden:
    21 mei 2009
    Berichten:
    302
    Volgens mij kun je op 1:40 zien dat 't nep is; de rechter heli maakt wat hoog/laag bewegingen, maar het touw en de ring reageren niet mee over.

    Groet, Jan
     
  3. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Het lijkt mij ook erg sterk .
    Die trex 700 op youtube met loadtest kwam tot
    17 kg.
    Deze zijn met ze 2e dus 34 kg maar n bak meer vermogen
    Zeg 10 kg meer lift daardoor. 44 kg. Haar maten zijn
    Redelijk goed maar ze weegt zeker meer als 44
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja, wat moet je daar nu weer van zeggen?

    Het lijkt me tamelijk stug, en vooral: tamelijk gestoord om een dergelijke stunt te doen op een dergelijke locatie, zonder ogenschijnlijk enige veiligheidsvoorziening.

    Maar als het een Hoax is, dan ontgaat mij het nut van de vlekkeloze "productie", het opnoemen van alle gebruikte apparatuur en equipment (kan me niet voorstellen dat die merken blij zijn dat hun naam en reputatie voor dit soort "onzin" gebruikt wordt als het een hoax is).

    Maar meer nog, er wordt verwezen naar een rijtje sub-video's, zeg maar "the making of" van dit filmpje. Inclusief een item over hoeveel gewicht iedere heli dragen moet.
    Ze claimen daarbij over een continue-vermogen van 10 kW per heli te beschikken, en ik denk dat je daarmee inderdaad wel zo'n dame van de grond kunt krijgen... Ze beweren namelijk ongeveer 30 kilo per heli te liften. Niet onmogelijk als je bedenkt dat een heli met ongeveer 150 W per kilo reeds kan vliegen, en 10 kW dus voldoende zou moeten zijn voor dik 60 kilo....

    Of het écht waar is, allemaal, ik steek mijn hand er niet voor in het vuur, maar ik zie het nut (en de toestemming van de fabrikanten van de gebruikte spullen) van alle bijbehorende video's niet in, als het niet waar zou zijn....

    Groet, Bert
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Stompzinnige locatie, stompzinnige risico's met speelgoed.

    Dr. Ralph Okon 'kennende' (www.powercroco.de), zal hij niet blij zijn vernoemd te worden in de aftiteling.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2014
  6. wouterd

    wouterd

    Lid geworden:
    26 jan 2009
    Berichten:
    158
    Locatie:
    Merelbeke
    +1.
     
  7. tommeke12354

    tommeke12354

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    310
    Even ter informatie. Deze stunt is gesponsord door gaui, dit draagt al bij aan de geloofwaardigheid....

    Powercroco wist perfect wat Heligraphix ging doen, en heeft de motoren dan ook speciaal voor weight lifting ontwikkeld.

    Ik volg dit project al enkele maanden en zeg dat het zeker geen hoax is
     
  8. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Heb er mijn twijfels over of het wel echt is, kijk maar eens hoe de touwen onder de heli verankerd zijn, namelijk met 2 tie wraps rond het nylon touw dit slipt gewoon door hoor in plaats van de juffrouw naar boven te trekken:rolleyes:
     

Deel Deze Pagina