350 qx laden op moto baterij

Heb net een 350 qx aangekocht nu heb ik een probleem zit enkel een lader bij die aangesloten word op een auto baterij of een externe voeding , nu mijn vraag kan ik mijn 2200ma lipo opladen met deze lader op mijn baterij van mijn moto 12v 5.5ah . Dit omdat ik geen andere lader heb en winkel pas dinsdag open is en zou morgen toch graag eens een test vluchtje maken.
Mvg stijn

Dat gaat niet werken, sluit anders de lader aan op een auto-accu. Dan weet je zeker dat het goed gaat.

Een 350 QX vliegt met een drie-cellen Li-Po. Als je kijkt naar de capaciteit van de motorfietsaccu is die (ruim) twee maal zo groot als de capaciteit van de te laden Li-Po. Er is in een volle motorfietsaccu dus voldoende capaciteit aanwezig om, zelfs rekening houdend met wat verlies, om naar de Li-Po "over te pompen".

Er is echter een "maar". Motorfietsaccu's zijn net als autoaccu's gemaakt om gedurende korte tijd een hoge startstroom te leveren en daarna meteen weer te worden geladen. Wat jij wil, is gedurende langere tijd een relatief lage laadstroom voor de Li-Po uit de motorfietsaccu halen. En dat vinden ze niet fijn. Ook zakt de capaciteit door dit verkeerde gebruik flink in.

Is er niemand met een 12 volt autoaccu in je omgeving? De capaciteit van een autoaccu is veel groter, dus moet het daarmee te doen zijn.

Een lader, geschikt voor Li-Po of een voeding voor de meegeleverde lader?

Als het een voeding is dan is het hopelijk een voeding die een gestabiliseerde gelijkspanning van 12 volt geeft en geen autoacculader. De 12 volt spanning die daar uit komt is meestal een dubbelfasig gelijkgerichte wisselspanning zonder enige vorm van stabilisatie en afvlakking.

Daar kan een Li-Po lader absoluut niet mee overweg.

Back