"35MHz auf Veranstaltungen verboten / op evenementen verboden"

ron van sommeren

Forum veteraan
Uit de ACT Nieuwsbrief

ACT zei:
...
...
35MHz auf Veranstaltungen verboten
Bei der Planung der Flugtage ist uns aufgefallen, das es bereits viele Flugtage und Großveranstaltungen gibt, bei denen der Ausrichter klar vorschreibt:
Nur noch 2,4GHz Fernsteuerungen (vetschrift door RvS)

Das bedeutet ganz klar, dass 35MHz, ob wir wollen oder nicht, einfach "tot" ist.

Dadurch wird Umstieg auf 2,4Ghz sicher noch schneller erfolgen, es wird dann ganz schnell auch keine neuen 35MHz oder 40MHz Produkte mehr geben, nur noch Ladenhüter bei den Händlern, die man nachher selber nicht mehr los wird. Die Preise für gebauchte Empfänger mit diesen Frequenzen werden zu "Null" tendieren.
...
...

Laatst bewerkt:
Niet dat ik niet blij ben dat ik op 2.4ghz ben overgestapt, maar dit is volgens mij toch ook niet nodig:)

Dat schrijft een Firma die wat verkopen wil .

Ik heb er nog niks over gehoort .
Het zal de normale modelvlieger ook niet gebeuren als hij op een meeting gaat en niet mag vliegen omdat hij geen 2,4 heeft .

Mvg Johan

Ik hoopte al dat Johan zou reageren, mij lijkt het ook een krasse maatregel. Misschien alleen voorgekomen bij meetings met dure en/of grote toestellen?

En het vervolg van dat hoofdstukje ging inderdaad over 35MHz modules vervangen door ACT 2.4GHz modules.

Ach die Westerteicher - dat is net zo'n figuur als Jim Drew. Die moet je niet serieus nemen.

Hij zegt dingen die in zijn kraam te pas komen. Toen hij zelf met zijn bedrijfje nog geen 2.4Gig oplossing had wist hij heel precies uit te leggen dat 2.4GHz voor modelvliegen absoluut geen betrouwbare oplossing kon zijn.

Ik zou nooit wat van hem kopen.

Het is gewoon wij van wc-eend adviseren wc-eend.

ter info

Qoute:

"Hallo,

also beim AcroMasters 2010 Wettbewerb im September werden wir dieses auch so machen; die Gründe sind einfach:

- erstens fliegen 90 % schon auf 2,4 Ghz
- zweitens braucht man kein Senderzelt, somit keine Frequenzkontrolle und somit keine
Personen, die sich den ganzen Tag darum kümmern müssen, incl. Senderausgabe etc.
- es gibt keine Doppelbelegungen mehr, zwischen Flügen braucht nicht unterbrochen werden, was es früher mal gab, weil vielleicht hintereinander fliegende Piloten im Bereich 35 MHz denselben Kanal hatte

usw.

Gruss

PW "

Dan kunnen ze op zo`n evenement ook vrouwen verbieden, dan hoeven ze daarvoor niet een extra dixi neer te zetten:p

Ik heb zeer veel respect voor PW's deskundigheid en ervaring, maar als je de duitse forums een beetje volgt dan zul je zien dat hij wel iemand is die nogal eens kort door de bocht en gelijkhebberig reageert in zijn postings.

Acromasters is natuurlijk zijn eigen particuliere evenement, hij kan daar zelf de regels bepalen.

Verder is Acromasters voor zover ik weet een invitation toernooi, dus niet of nauwelijks relevant voor de gemiddelde clubvlieger die eens aan een fly-in wil deelnemen.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat op officiele DMFV/DAEC wedstrijden en op clubvliegdagen 35MHz verboden wordt.

Maar we zullen zien.

Op termijn verdwijnt 35MHz vanzelf. Waarom zou je het verbieden?

Joe Nall 2010:

Only 2.4gh radio systems will be allowed to be used at any flight line this year. This includes the Main, 3D, Float, Heli, and Electric Flight Lines. With only a few 72mz systems being used last year and the added safety that the 2.4 systems bring to the table. We feel it is in the best interest of everyone that we put this rule in to effect.
We still ask you only to turn your systems on if you are at a flight line at a flight station.

Ik heb er een dubbel gevoel bij. Ivm de veiligheid ben ik zeker voor :) Je kan niemand storen en ook niet gestoord worden. Met grote kisten en veel publiek zeker heel verstandig. Toch wil je de huidige 35Mhz mensen niet benadelen. Ik zou het eerst aankondigen en over bv 3 jaar verplichten. Er zijn nog zoveel 35Mhz vliegers...... Voor grote evenementen prima maar de kleinere zou ik lekker zo laten voorlopig.

Mag ik weten waar dit op slaat ?? (is natuurlijk :offtopic:)

Ik zie het verband ook niet, ZEKER niet na een posting MBT Amerika :confused:

(Arno misschien je onder schrift veranderen in: Altijd weer die R v S..............) ;)

Blijkbaar is de praktijk er al , maar ik vind het persoonlijk ver gaan.
Tot 2-3 jaar terug vloog iedereen nog op 35Mhz en nu mag het niet meer:confused:
(Dan zijn we de afgelopen 50jaar ofzo gevaarlijk bezig geweest)

Wat een flauwekul 35 mhz verbieden:hammer:......
Gewoon gebrek aan discipline!
En dan wel er bij vermelden dat je je zender niet aan mag zetten.......hef je dus het enige grote voordeel van 2,4 meteen op:rolleyes:

@ tadango

in de kop staat meen ik ook een verplicht stelling op evenementen en dat vind ik niet verkeerd

@ Ron

Ja, ik probeer OVERAL wat te leren

@ Edge

mijn onderschrift blijft zo; ik kwam en kom op veel plekken en werd/wordt in meerdere landen voor inboorling of buitenlander uitgemaakt :)

Omdat voor mijzelf dit ook nieuws was heb ik ook eens nagevraagd bij mijn landgenoten. Daar zijn de reakties nog net ietsje feller; 35MHz auf Veranstaltungen verboten - RC-Network

En om aan alle onduidelijkheid een eind te maken; ik heb een nederlands paspoort - woon in Duitsland en heb daarbij nog een keer de Vlamingen en de Walen/Franzosen onder handbereik ......

Laatst bewerkt:
Maar alle evenementen? Er zijn een hoop grote waar het zeker een goed idee zou zijn maar de kleinere zou ik zeker niet doen. Hier komen een hele hoop vliegers die nog op 35Mhz doen. 35Mhz altijd verbieden kan echt niet :)

De tekst mag dan al dan niet waar zijn... We gaan er wel naartoe...

Omdat het merendeel van de piloten nu op 2.4Ghz gaat vliegen, maken organisatoren er geen probleem meer van de andere "in de kou te laten staan". En dat is niet altijd enkel voor de veiligheid. Maar ook gewoon omdat het veel minder werk is. Er moet geen zendercontrole meer zijn.

Bv:

-Acromasters; geen controle meer, minder werk en ook veiliger (missen is menselijk bij 35mhz).
-Joe Nall; de grootste flyin in de wereld, dit jaar ook enkel 2.4ghz...

-Sinds vorig jaar doen wij ook geen zender controle meer op onze 3DCollege Big Scale Fly in. Omdat er van de 40 piloten maar een 5-6 tal met 35mhz vliegen. Wij bekijken deze frequenties als er piloten op dezelfde frequentie zitten, lichten we hen in bij aanvang van de event. Deze 2 piloten spreken dan met elkaar af. Was geen probleem vorig jaar.

-Op EXFC ook geen zendercontrole, iedereen vloog op 2.4ghz...

Op de normale meetings word 35 ook niet verboden .

Ook op DMFV wedstrijden niet .

Het is natuurlijk wel zo dat de meeting vliegers vaak al 2,4 hebben (ik ook) maar ik zal niet op een meeting gaan waar ze alleen 2,4 toestaan .
Dan is er geen hobby vlieger meer te vinden.

Lehrte in Duitsland waar ik vaak heen ga zou zeker 1/3 van de piloten missen als ze alleen op 2,4 mochten vliegen .
En dat risiko gaan ze niet in.

De oudere generatie met de oltimers stapt meestal niet meer over .

Mvg Johan

Back