35Mhz, kanaal 80

Zojuist terug van Zwaluw modelbouw met een nieuwe FX-18 zender van Robbe/Futaba, 35Mhz.

Het kristalpaar klokt op 35,200Mhz, ofwel kanaal 80.
Volgens het Nationaal Frequentie Register is 34,995 t/m 35,225 vrij te gebruiken voor modelbesturing.
Toch mis ik op de meeste frequentietabellen in Nederland dit kanaal.
Iemand een idee?

Groet,
Jeroen.

In 1991 heb ik bij een gerenommeerde modelbouw-winkel hier in de buurt reeds een radio-set gekocht met kanaal 80 kristallen.
Kennelijk toen illegaal!?

Houden zo, lekker rustig :twisted:

Groetjes, Erwin

Doe je je best om een modelbouw-faq over de toegestane frequenties in Nederland en Belgie te maken, heeft alleen Gunskes deze gelezen...
frown.gif

HoHo Jan...
Ik had de faq wel gelezen :yes:

Maar van mij mag iedereen blijven denken dat kanaal 80 niet mag. :twisted:

@all
En nu niet allemaal nieuwe Xjes gaan kopen he.

Groetjes, Erwin

@ corrien

Met die rood gloeiende smiley heb je wel duidelijk gemaakt dat ze beter eens naar die FAQ kunnen gaan kijken. "Count me in" corrien en bedankt om mijn naam te vermelden, sportief van je, reuze bedankt :wink:

Greetzzz

Stevo

Als je nu ook nog even de complete lijst van de toegestane Belgische frequenties kunt aanleveren, verdien je hier op het forum zelfs onsterfelijke roem, Stevo!

Thnx guys,

Hoe meer (legale) kanalen, hoe meer gelijktijdige vreugde!
Dit zou dus een tijdje een potentieel 'rustig' kanaal kunnen zijn. Een jaar of vijftien geleden een Robbe Mars gebruikt op 30Mhz (incl. zendvergunning van de RCD, was toen nog verplicht); toen kon ik overal in gezelschap direkt de lucht in, altijd makkelijk.

Back