35mhz zenders

Hallo allemaal
Ik ben nieuw op dit forum.Zal mij toch even voorstellen
Ik heet dus Nick ik woon in England.
Maar ben geboren in Nederland.
Een aantal jaren geleden ging ik op een weekend break naar England.
En ben dus nog steeds niet terug gekomen.
Zo dat is daarom schrijf ik Nederlands en staat er onder mijn nickname ( Redcheesehead ) Margate
Ik heb al een paar berichtjes achter gelaten
op verschillende dingen.
Maar nu zat ik vanmorgen even alles van jullie laatste werkendescheepjes dag te bekijken
En tot mijn verbazing zag ik staan dat jullie nu ook op de 35mhz ferqentie
zitten. Wat mij nog meer verbaasde was dat het toegstaan is in Nederland.
Wie van jullie weet of het nu overal is toegestaan.( ik bedoel dus in europa ).
Want zover ik weet is het in England dus niet 35 mhz is speciaal voor luchtverkeer.
Alvast heel hartelijk dank voor jullie medewerking.

Groetjes Nick

Ps gaat zo door met deze site heb inmiddels veel fouten met bouwen opgelost :lol: :D

35MHz is ook in Nederland alleen voor modelvliegtuigen. vroege mocht iedereen echter wel op alle frequenties vliegen. mensen met en boot die toen een (dure) 35MHz zender hebben gekocht zullen niet snel een nieuwe aanschaffen.

Als er mensen zijn die nu een 35MHz zender kopen voor een boot of auto, dan zijn die niet slim/ilegaal bezig.

Hallo allemaal
Dank jullie wel voor de welcoming
Ik zal zeker mij laten horen als ik kan
Daar naast moet ik even zien hoe dat zit met foto's op het forum te zetten. Heb daar nog niet zo'n ervaring in
Veel tijd om te bouw is er ook niet altijd maar
Ik heb daar voor dus de volgende oplossing misschien gevonden
Ik heb namelijk op ebay een aantal boten gekocht
die nooit zijn afgebouwd.
En ben daar dus weer mee begonnen zoals o.a de banckert
Nu wil ik het dus een andere naam geven
eenige suggeties?
Want ook in England zie de naam Banckert veel te veel
in de club. Daar naast ben ik bezig met de wederopbouw van een franse vissers trawler genaamd Le Marginan.
Volgend jaar ben ik er bij als julie wer een werkschependag houden als het mag van jullie tenminste.
Ik ben in de modelbouw wereld best thuis had vroeger een stuk op zes schepen in huis. Heb ze helaas verloren due scheiding en door het vliegtuig ongeluk in de Bijlmer.
Heb wel een aantal foto's van jullie site af gehaal en die in mijn folders gezet voor een eventueel boekwerk wat ik wil gaan maken over modelbouw schepen en de echte schepen.
Dit was het voor dit moment

Groetjes Nick

Redcheesehead zei:
Volgend jaar ben ik er bij als julie wer een werkschependag houden als het mag van jullie tenminste.
Als het mag :?:
Tuurlijk!

Je bent (nu al :wink: ) van harte uitgenodigd!

Welkom in de club van werkschepen bouwers!

Hier op het forum zijn meer mensen die een Banckert hebben gebouwd. Even de zoek optie gebruiken (knop rechtsboven)
Let op!
Er zijn 2 "soorten" Bankert:
Het model wat door Billing is uitgegeven, en het schip zoals nu bij URS vaart. Dit is de vroegere Smit Enterprise.

Ook zijn hier mensen die vissersschepen hebben, dus als je hulp nodig hebt: vragen! We zijn hier op het forum om elkaar te helpen.

Wim

Redcheesehead zei:
Nu wil ik het dus een andere naam geven
eenige suggeties?

Wat dacht je van "Maasbank" of "Vikingbank".
Hoef je niets af te doen aan de orginaliteit van de schepen.
De Banckert heette voorheen Maasbank, en de Vinkingbank was het zusterschip.
Deze namen kom je veel minder tegen volgens mij. Dat geldt zeker voor Vikingbank.

Hallo Adam
Ja ik had dat al in mijn gedachte van Vikingbank
Of de kleinere Steenbank of A950 Valcke.
Ben daar nog niet precies uit
Het verschil tussen die boten apart van de pk is niet zo groot gezien de foto's ik heb.
Toch alvast bedankt. voor de suggestie.

Hallo Adam
Ja ik had dat al in mijn gedachte van Vikingbank
Of de kleinere Steenbank of A950 Valcke.
Ben daar nog niet precies uit
Het verschil tussen die boten apart van de pk is niet zo groot gezien de foto's ik heb.
Toch alvast bedankt. voor de suggestie.

Back