Richard Branderhorst
PH-SAM
Ron.
Ben vorig jaar op een watervliegmeeting weer het slachtoffer geworden van een vergissing. De veroorzaker, een ervaren vlieger dit keer, zakte zowat door de grond(water? ;->), hij verzekerde me dat de schade a 1400,- tot de laatste cent vergoed zou worden, zo niet door de verzekering, dan wel door hemzelf.
Enkele weken later keerde de eerste echter zonder morren de schade uit, zo hoort het.
Het ongeluk in Rosmalen was extra lullig omdat die F40 door mijn zoon als eerste (en laatste!) model gebouwd was, hij was er apetrots op.
Ook hier in Oss werken we met een scanner, zelf heb ik een nogal prijzige Alinco voor eigen gebruik in locaties zoals bij helling en bergvliegen. Maar het is een scanner, dus als iemand zijn zender tóch aanzet heb je aan 100 scanners ook niks.
Het blijft riskant en fouten worden er nu eenmaal gemaakt, dat is een feit. Alleen, hoe reageert de veroorzaker is bepalend voor de afloop.
Nou ja, er zijn ook mensen die na een ongelijk met dodelijke afloop wegspurten.....
Ben vorig jaar op een watervliegmeeting weer het slachtoffer geworden van een vergissing. De veroorzaker, een ervaren vlieger dit keer, zakte zowat door de grond(water? ;->), hij verzekerde me dat de schade a 1400,- tot de laatste cent vergoed zou worden, zo niet door de verzekering, dan wel door hemzelf.
Enkele weken later keerde de eerste echter zonder morren de schade uit, zo hoort het.
Het ongeluk in Rosmalen was extra lullig omdat die F40 door mijn zoon als eerste (en laatste!) model gebouwd was, hij was er apetrots op.
Ook hier in Oss werken we met een scanner, zelf heb ik een nogal prijzige Alinco voor eigen gebruik in locaties zoals bij helling en bergvliegen. Maar het is een scanner, dus als iemand zijn zender tóch aanzet heb je aan 100 scanners ook niks.
Het blijft riskant en fouten worden er nu eenmaal gemaakt, dat is een feit. Alleen, hoe reageert de veroorzaker is bepalend voor de afloop.
Nou ja, er zijn ook mensen die na een ongelijk met dodelijke afloop wegspurten.....