Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
rogier zei:Hij zei dat hij het van de importeur gehoord had.
Als ik het goed brgrijp zijn de kanalen 51 t/m 54 dus vrijgegeven voor modelvliegtuigen, terwijl ergens anders weer staat dat deze kanalen ook vrijgegeven zijn voor andere doeleinden...Wat is nu waar, en wat niet???
DreBo zei:Hoe zit het eigenlijk met de gebruikte frequenties in de hal, komen die wel buiten de hal terecht?
Mij valt het op dat er dus meer storingen zijn als er in een hal gevaren, gereden wordt. Zal wel liggen aaan het feit dat de frequenties niet "weg" kunnen of iets dergelijk.
Vaar zelf binnenkort waarschijnlijkzelf ook op de 35 mHz, door aankoop van een 2e-hands F-18 op 35mHz. Mij was persoonlijk niets bekend dat het nu dus niet meer mag na dat het eerst wel weer mocht. Gelukkig ligt er in omtrek van enkele kilometers geen modelvliegveld.
Wel valt het mij op dat er bij demonstraties de vliegers te vaak ervan uit gaan dat zij alleen op de 35 mHz zitten. Misschien is voor navraag ook een pre om problemen te voorkomen. Zeker gezien het feit dat het in het verleden dus wel toegestaan was.
Trouwens hoe werd het toen onderling geregeld??
André Bouwens
Tilstra zal zo langzamerhand wel knettergek worden van die mailtjes van modelbouwersDreBo zei:... Tot op heden, 14 januari, heb ik alleen het bericht gekregen dat de betreffende vraag door gegeven is naar iemand anders.
Als er een antwoord hierover komt dan plaats ik dit wel in het forum...
André, het is voor boten toch niet nodig dat iedereen een eigen unieke frequentie gebruikt, net zo min als bij vliegtuigen? Als we dat zouden doen bij onze vliegclub met 100 leden zouden we snel door de beschikbare 23 beschikbare frequenties binnen de 35MHz frequentieband heen zijn. Gebruiken jullie geen frequentiebord o.i.d.? Bij ons wordt je bij wijze van spreken aan de hoogste boom opgeknoopt als je met frequenties gaat prutsen.DreBo zei:... Omdat binnen onze vereniging de beperkte 40 mhz freq. bijna allemaal in gebruik zijn zouden onze leden nu duidelijkheid hierover willen hebben ...
Op modelvliegvelden wordt daarvoor gebruik gemaakt van een frequentiebord met frequentieknijpers. Hoe doen bootverenigingen dat dan?pak zei:...Maar blijft nog steeds de stelling, altijd met elkaar overleggen op vaarwaters en vliegvelden op welke frequentie men bezig is...
Piet, ik dacht dat het antwoord ook ergens in deze thread staat, maar aangezien je nu een 40MHz zender hebt, hoef je niet bang te zijn voor een nachtelijke inval door een arrestatieteampak zei:... En ondanks dat het verboden is op de 35 mHz te varen is er nog steeds niemand van rijkswege wie mij verteld heeft wat de straf is op het gebruik van een verkeerde frequentie.