3ch mirco heli vliegt voor geen meter

Hallo allemaal, ik moest van de week in een modelbouwwinkel zijn, en daar zag ik een leuk helikoptertje voor maar 3 tientjes, dus meegenomen. Thuis even op het internet gekeken of het een bekend model is, en dat is het, want ik ben er wel achter dat het minimaal onder 10 verschillende merken verkocht wordt en alleen wat verschillen zijn in het bijgeleverde zendertje, dat al dan niet is uitgerust met een extra knopje voor de led verlichting op de heli aan en uit te kunnen zetten, maar voor de rest allemaal dezelfde toestellen.
Anyway, de mijne dus uitgepakt en opgeladen, power on en vliegen maar.
Althans, hij vliegt wel, maar niet waar ik wil, en kan ik trimmen wat ik wil, hij blijft links of rechts om z'n as spinnen, en na elke crash of landing, kun je weer opnieuw gaan trimmen, maar iets uithalen doet het niet. Ik zie op youtube filmpjes waar ze toch aardig stabiel zijn, dus een kwartslag naar rechts is dan ook een kwartslag naar rechts draaien, e ndan blijft hij ook met z'n neus in die richting staan, maar de mijne is dan net een fietswiel dat gewoon doorblijft draaien totdat je wat tegengas naar links geeft, en hij dan gewoon vrolijk links om z'n as blijft draaien, en vice versa.
De vraag is dan ook, heb ik nou een maandagmorgenmonster gekocht waarvan de ingebouwde gyro niet werkt?
Het is maar een ding van 3 tientjes, maar ik mag dan toch ook voor dat geld verwachten dat hij naar behoren werkt, en dan in elk geval da nzo als in de vele filmpjes op youtube.
dscf2549n.jpg

dscf2549.jpg

Wat zegt de handleiding over trimmen en heb je dit ook gedaan precies zo als het uitgelegd wordt?

Groeten

Staat er op de doos wel dat er een gyro in zit? Wat je beschrijft klinkt sterk als een heli zonder gyro. Hier en daar circuleren nog partijtjes van 3 kanaals zonder gyro, die praktisch onverkoopbaar zijn. Misschien is dit er eentje van...

Wat zegt de handleiding over trimmen en heb je dit ook gedaan precies zo als het uitgelegd wordt?

Groeten

Er zit maar 1 trimknop op, en die moet er voor zorgen dat de 2 motoren dusdanig gelijk blijven draaien zodat de heli niet links of rechtsom om z'n as gaat draaien, en that's it.
Verder zou er een gyro ingebouwd zitten die ervoor moet zorgen dat de neus in de richting blijft hangen die ik wil, en dat doet hij dus niet, want als je een tikje naar bv rechts geeft, dan stopt hij niet met doordraaien en vice versa. Zodra hij dan even stil hangt, en ik dan een tikje naar voren geeft, dus de tailrotor laat draaien, dan zwiept hij gewoon links of rechtsom, dus lijkt me toch iets niet goed met die gyro.

Staat er op de doos wel dat er een gyro in zit? Wat je beschrijft klinkt sterk als een heli zonder gyro. Hier en daar circuleren nog partijtjes van 3 kanaals zonder gyro, die praktisch onverkoopbaar zijn. Misschien is dit er eentje van...

opgelost dankzij jou! Op de doos staat idd niks over een gyro, dus heb ik een miskleun gekocht.
dscf2551z.jpg

Btw, dat wordt dus een nieuwe kopen, met gyro uiteraard, en deze als reserveonderdelen gaan gebruiken. nou ja, het is niet anders, dus dan maar een avondje niet naar de kroeg,
dus geen ramp.

Ik herken het verhaal, zelf ook meegemaakt met een verkoper. Adverteerde met heli met gyro. Maar hij had niet de kleur die ik zocht, maar wel een rode, met "stabilisatie-systeem". Ik dacht "dat is een moeilijke manier om een gyro te omschrijven" maar bij aankomst bleek de heli bijna niet te vliegen, steeds maar tollen, je moest ontzettend voorzichtig sturen en trimmen. Gemaild, bleek dat het "stabilisatie-systeem" doelde op de flybar, die de heli ook stabiliseert. Dat heet nou creatief iemand oplichten. Verkoper wist dat ik een heli met gyro zocht, en bood me toch eentje zonder aan, op slinkse manier omschreven zodat ik dacht dat er een gyro in zat. Ik dacht alleen dat hij geen zwarte meer had, maar wel een rode, maar hij bleek dus geen enkele met gyro meer te hebben... :(

Ik herken het verhaal, zelf ook meegemaakt met een verkoper. Adverteerde met heli met gyro. Maar hij had niet de kleur die ik zocht, maar wel een rode, met "stabilisatie-systeem". Ik dacht "dat is een moeilijke manier om een gyro te omschrijven" maar bij aankomst bleek de heli bijna niet te vliegen, steeds maar tollen, je moest ontzettend voorzichtig sturen en trimmen. Gemaild, bleek dat het "stabilisatie-systeem" doelde op de flybar, die de heli ook stabiliseert. Dat heet nou creatief iemand oplichten. Verkoper wist dat ik een heli met gyro zocht, en bood me toch eentje zonder aan, op slinkse manier omschreven zodat ik dacht dat er een gyro in zat. Ik dacht alleen dat hij geen zwarte meer had, maar wel een rode, maar hij bleek dus geen enkele met gyro meer te hebben... :(

Dat is vervelend, maar ik heb gebeld en moet morgen even terug bellen omdat degene die
er verstand van heeft er dan pas weer is, dus rammelt het al langs ale kanten, want ze hadden wel een exemplaar uitgepakt hadden staan en die even niet vloog omdat de accu een eind leeg was, dus hebben ze toch wel geprobeert om er mee te vliegen, dus maken ze mij niet wijs dat ze niet weten dat ze niet te besturen zijn.
Ik zal ze dan ook morgen vragen of ze weten dat hun partij geen gyro hebben, en ben benieuwd wat daarop het antwoord is en ze gewoon doorgaan met die partij te verkopen, onder het mom dat ik de enige ben die er last van heeft. Dan zal ik zeggen dat ze mij dan maar er een moeten geven die het dan wel goed doet.
Het is dan maar 3 tientjes, maar zoals ik al zei, ook dan mag je toch verwachten dat je een
toestel krijgt die een beetje vliegt daar waar jij wil.
Ik ga zowieso morgen bij een andere winkel een andere kopen waar dan wel een gyro in zit, alleen met een ander merk en doos er omheen, en wil ik eerst een testvlucht zien. Mocht die eerste winkel moeilijk doen, tja dan heb ik pech, en hou ik deze voor de onderdelen.

Wil je op veilig spelen, dan kun je een Syma S107 nemen, die heb ik nog nooit zonder gyro verkocht zien worden. De 6010 is ook een goede, maar daar zwerven nog wel versies zonder gyro van rond. Gelukkig staat ook bij deze heli het gewoon op de doos.

Wil je op veilig spelen, dan kun je een nemen, die heb ik nog nooit zonder gyro verkocht zien worden. De 6010 is ook een goede, maar daar zwerven nog wel versies zonder gyro van rond. Gelukkig staat ook bij deze heli het gewoon op de doos.

De dichtsbijzijnde modelbouwwinkel die eenzelfde toestel heeft, met gyro, is in rijen,
en dat is een AirAce Flashback, dus ga ik die halen.
Verder heb ik even de modelbluwwinkel gebeld waar ik die zonder gyro gekocht heb, en die beweert dat zijn collega zonder problemen vliegt met een gyroloos geval. Ik zei toen dat ze er niet bijverteld hebben dat er geen gyro inzit, maar wel erg stabiel vliegt. Het antwoord was dat ik de mijne mocht omruilen, als hij heel is tenminste, voor een duurder exemplaar.
Ik woon in tilburg en de winkel is in den bosch, en die winkel wordt door menig modelbouwer gemeden als de pest vanwege de meest uiteen lopende redenen, die ik hier niet ga noemen, en ook niet de winkel in kwestie, dus ga ik niet eens de moeite nemen om op en neer te rijden, want natuurlijk heeft mijn helikoptertje wat gebruikerssporen, en daar zullen ze vast over gaan vallen, dus bespaar ik me dat gedoe, en koop dus die andere met gyro erbij, en hou deze voor de onderdelen.

Ik heb inmiddels alweer anderhalve week geleden een nieuwe gekocht, en dit keer wel met ingebouwde gyro, en dat vliegt echt geweldig. Verder zit er een lipootje in met iets meer milliamperes, en een extra knopje op de ab voor beginners en gevorderden.
Het is exact hetzelfde toestel met alleen een ander cokpitje.
wel is er een pinnetje uit de ophanging van de ballanceeras eruit gevlogen, maar desondanks vloog hij nog goed. ik heb dan ook heel die rotor van die kneus overgezet, en nu vliegt hij weer strak door m'n kleine woonkamertje van 6 bij 3,5 en gaat het me steeds beter af, met steeds minder chrashes. In het begin had hij nogal moeite met z'n eigen te stabiliseren, en ging hij een beetje rondjes draaien als hij stil in de lucht hing, maar nu dat ik die rotorkop heb vervangen is dat ook over.
foto: Links de kneus zonder gyro en rechts de nieuwe met gyro
dscf2556a.jpg

Laatst bewerkt:
Eind goed al goed, dus. Blij dat te horen.
Mij staat iets bij dat de vliegtijd 4 tot 6 minuten is, maar ik kom al snel op 8 tot ruim 9 minuten uit. Het scheeld dan ook hoe je er mee vliegt, want als ik echt rondjes ga vliegen, dan moet de staartmotor ook veel draaien. Ik heb een doos van een nieuwe afvalemmer in de woonkamer staan dat een beetje een flatgebouw moet voorstellen, en als ik dan daar een beetje op land en opstijg, wat me overigens erg goed afgaat, en daarbij de staartmotor weinig gebruik, kom ik op ruim 9 minuten vliegtijd uit.
In elk geval ben ik zeer te spreken over deze leuke gadget, en snap ik niet dat dit niet het speelgoed van het jaar is geworden, want een kind kan de was doen qua vliegen, en heb ik nog nooit een rc heli of vliegtuig gezien dat zo waanzinning crashbestendig is.
Ook is het ongevaarlijk, want je kunt gewoon je vingers in de draaiende wieken steken zonder een centje pijn, laat staan een snee op te lopen, en sloopt het ook geen meubels, en zelfs m'n goedkope lange dunwandige fragiele vazen vd action laat hij heel als ik er met de wieken net tegen aan tik, en heb ik zelfs al eens per ongeluk, het is altijd per ongeluk maar dat terzijde, tegen m'n flatscreen gevlogen, en toen zaten er paar vette strepen op de kunststof beeldbuis............die ik er zo vanaf kon poetsen, OEF! Dus gewoon de toy van het jaar imo, en kost het ook nog eens peanuts, dus wat wil je nog meer?
Juist, een stuk of 5 erbij zodat je continu kunt vliegen terwijl de andere opladen.

Een mCPX :banana:
of een verwisselbaren lipo (accu) 8-O
Ik heb eens op youtube gekeken, maar dat ding is anders wel slijtagegevoelig.
Anyway, vanmorgen brak een ballansas af dus heb ik die van die eerste overgezet, maar daar lag een pinnetje eruit van de ballansas en die heb ik dan met een drupje lijm vast willen zetten, alleen ben ik iets te gortig geweest met de lijm en liep het overal tussen waardoor het niet echt losjes kon bewegen, en dat resulteerde in een onbestuurbare heli, dus naar de winkel gereden om een nieuwe te kopen, en daar kwam ik er achter dat ook de hele rotor en aandrijassen incl. de tandwielen los te koop zijn, dus die ook een setje meegenomen voor een tientje, dus echt een tof product dat je niet meteen hoeft weg te gooien als er wat kapot gaat. Echt geweldig dus. ik heb er dus nu 3, 1 miskleun zonder gyro die voor onderdelen dient en nu een nieuwe erbij en de een na laatste waar ik dus nu die nieuwe rotorset op ga zetten, dus 2 goed vliegende modellen, en dus minder wachttijd tussen de laadtijden door. Nog effe, dan heb ik heb m'n eigen helikopterbasis waar gilze rijen niks bij is.

Mn broertje van 6 heeft zon ding bij de action weg. De eerste heli vloog niet. geen lampjes of wat dan ook. Dus ik had meteen mn vooroordeel over de action al weer klaar :P maar goed, ik terug met dat ding om hem te ruilen, dat kon wonder boven wonder ook nog.

Eenmaal weer thuis aangekomen eerst even de handleiding snel doorgelezen en ondertussen de accu opgeladen van de heli. Na het opladen maar eens een poging gedaan om hem aan te zetten. Overal begonnen rode, blauwe en groene lampjes te branden dus wat dat betreft deed ie al meer.

Vervolgens beetje gas gegeven, afgetrimd voor zover mogelijk (zit maar een trimknopje op, namelijk voor links en rechts. de heli heeft dus iets de neiging naar achter te gaan bij het opstijgen.) en waarrempel, het ding vliegt ook nog =) en voor 2 10-tjes is het best een leuk ding. en ook nog vrij stabiel. Heb ondertussen al wel wat spare parts gekocht.

merk+type (Falcon T-995) zie link voor youtube filmpje (wel in het chinees =))

[URL="
995 RC Helicopter - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
We zijn alweer ruim 2,5 week verder en zijn nu ook de 2 goede aan het einde van hun latijn, want de ene wiebelt als de pest en de andere gaat rondjes lopen draaien en is dan niet meer te besturen. Ik had 1 setje erbij gekocht wat de kunststof behuizing voor de 2 motoren is, compleet met tandwielen en assen. De eerste zonder gyro heeft als onderdelendrager voor de rode pro dienst gedaan, en nu begint de blauwe het ook af te laten weten. Ik ga gewoon weer een nieuwe kopen, want de onderdelen los zijn best wel duur, en heb ik nu zowieso 2 stuks erbij die als onderdelendrager kunnen fungeren.
Ondanks dat ze nu allemaal "op" zijn, vindt ik het toch z'n geld waard, want er is volgens mij niks op vliegend rc gebied dat zoveel crashes kan doorstaan, zonder elke keer weer te moeten repareren of afstellen.
Van de week zag ik ineens 2 strepen op m'n 24 inch monitor, en daar schrok ik van want ik probeerde het weg te vegen en dat ging even niet, dus dacht ik dat m'n heli's wel degelijk krassen konden maken, maar dat bleek niet zo te zijn, want met een vochtig doekje veegde ik toch de krassen weg en was het dus gewoon een laagje kunststof van de wieken dat op het scherm zat, en hetzelfde heb ik ook al bij m'n grote tv meegemaakt, dus hou ik het bij deze kleine modellen, want ik zou wel een groter model willen, maar dan blijft er niks heel van m'n meubels, en met deze superdingen wel, want die zijn al overal tegenaan gevlogen, zonder een krasje achter te laten. Echt super dus.

Back