3ch zelfbouw depron project

• Topicstarter Topicstarter DepronTemptation
  • Startdatum Startdatum
D

DepronTemptation

Guest
Ik heb nu 2 rtf modellen, maar vind het erg moeilijk om hier mee te vliegen, binnenkort( of volgend voorjaar) ga ik daarmee lessen.

Echter wil ik nu graag een 3 kanaals depron modelletje maken voor in het weiland hier naast mijn huis:

Mischien een van deze tekeningen?(maar moet wel makelijk te bouwen zijn):

Lazy bee (zowieso nu al mijn hart gestolen, en weet zeker dat ik er ooit 1 ga bouwen, maar ik heb de bouwtekeingen uitgeprint en dit is niet echt duidelijk en lijkt me ook moeilijk)
Tigermothje
Citabria/Super Decathlon/Piper

Zijn er evt nog andere tekeningen beschikbaar die nog makkelijker te bouwen zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou je die Tigermoth willen aan bevelen. Die vliegt echt super makkelijk. De citabria vliegt ook prima maar de moth zeker als je hem 1 meter span maakt vliegt het echt geniaal.

Je kan hem met volle romp maken dat ziet er mooi uit. Maar als je snel wil bouwen dan kan je ook een platte romp maken ben je lekker snel kaar. En de eerste ziet er toch al snel niet mooi meer uit. Als je het dan door hebt maak je er 1 met een volle romp.

Hoi,

nou, dat is wat moeilijk te zeggen ... wat de een een eitje vindt kan een ander wel lastig vinden.

Van het Mothje heeft Dirk een mooi topic lopen hier op mbf. Veel foto's en uitleg, dus met een beetje geduld moet dat wel lukken :) Klik maar eens hier.

Ik heb er ook meerdere van dat plannetje gebouwd, onder andere deze:

TigerMoth016.jpg

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
Veel makkelijker als die tigermot en citabria zijn ze er niet volgens mij.
Die moth ziet er misschien wat lastig uit door die ronde romp.
Maar als je er gewoon aan begint zal je zien dat het echt een eitje is.

En wat Menno zegt er is een draadje waar zo veel info in staat dat het wel moet lukken.
Vliegen is met een 1 meter moth echt super relaxed.
Als het een beetje waait iets zwaarder accu er in en je kan lekker door vliegen.

Heb ze allebij een keer gebouwd:

YouTube - Kanaal van djjr1982

succes.

Tip als je de woonplaats in je profiel zet is handig. Misschien wonen er wel mensen in de buurt die kunnen helpen met invliegen.

Laatst bewerkt:
Die tigermoth ziet er fantastisch uit natuurlijk, alleen ik ben bang dat ik zulke vleugels niet voorelkaar krijg, omdat ik dit nog nooit eerder heb gedaan en ik zou niet weten hoe ik die lveugels zo precies buig, hier op het forum kan ik daar geen draadje over vinden, kan iemand dit mischien duidelijk uitleggen?

Ja de TigerMoth is goed te bouwen en vliegt fijn.

En het voordeel van Depron is dat het bijna niets kost.
Ik lijm het nu met de creation lijm van de action shop, ook erg goedkoop.
In een tiger moth zit maar een paar euro materiaal in de romp en vleugels.
Dus mislukt iets bij de bouw dan snij en plak je zo een nieuw onderdeel.

Niet bang zijn.
Draadje lezen (kost meer tijd als de bouw van de tiger moth ;))
Plaat depron en fles lijm kopen en aan de slag.
Bij mij gaat er ook regelmatig een fout gesneden of gebogen deel de prullenbak in.
Nieuw maken is sneller en netter als een slecht deel opknappen.

Succes Willem

Ja je moet niet te bang zijn maar gewoon doen. Niet aarzelen maar gewoon depron halen en die bouwplan uitprinten en gaan met die banaan.

Als je een beetje gek doet heb je binnen een paar avonden een vliegtuig kant en klaar.

Creation lijm

Ik hoor regelmatig over de Creation lijm van de Action.
Nou ben ik dus eens gaan kijken, en de enige Creation lijm die ze hadden was de fotolijm. Is dat de lijm die jullie gebruiken ??

De lijmsoorten die ik tot nu toe gebruikt heb (met succes) zijn:
- epoxy 5 minuten
- UHU POR (de beste)
- Hema Contactlijm Tix (maar die is geel, dus het geeft smerige vlekken).

Harm

en de lijm van de Hema is de hobbylijm
deze is gewoon blank en werkt ook wel goed
de lijm van de action werkt iets sneller

gr

Back