3D gyro instellen

• Topicstarter Topicstarter bbking
  • Startdatum Startdatum
B

bbking

Guest
vraagje,

heeft iemand ervarign met het instellen van een robbe 3d gyro?
De gene welke op mijn heli staat is nog niet perfect afgesteld; als ik de schuifknop op mijn zender overzet naar heading hold dan staat hij of te traag (moet ik zelf bijcorrigeren) of te snel (staart blijft wapperen).
Servo is een 9253, de stuuras zit bevestigd op het buitenste ook van de bedieningshevel.

Ik heb zelf alvast de volgende zaken gewijzigd (nog niet mee getest)

De ATV van kanaal 4, hekrotor, stond op 50 (heb ik nu naar 70 gehaald)
De ATV van kanaal 5, schuifknop, stond op 100 (heb ik nu naar 70 gehaald)

Als iemand tips heeft hoor ik het graag, ik weet dat ik misschien beter een GY401 op de heli kan zetten, maar wil eerst dit proberen daar ik weet dat sommige mensen aardig rendement uit een robbe 3d kunnen halen.

Ik heb dat ook met zo'n 3d gyro. Als je snel optrekt stuurt de staart eerst te ver door en de hh stuurt dan over. heli gaat eerst de ene kant op en dan weer de andere en dan weer terug op ongeveer de positie waar hij begonnen is. In mijn kalt zit een ICG360 en hier heb ik deze problemen totaal niet mee. Dat van dit 70% is ook de maximale waarde volgens de 3d handleiding. Ik heb ook hoger en lager geprobeert en ervaar het zelfde of het is te weinig of te veel maar nooit goed.

Zelf zit ik ook te denken om het ding uit de caliber te gooien en een 401 te kopen. :?

Ik hoop idd dat er iemand een antwoord heeft want ik heb zelf het id dat het de construktie van de 3d is. Wat ook raar is als je de atv op 0 (schuif in het midden) zet het ding de servo totaal uit en kan je niet meer sturen op de staart ipv vliegen zonder gyro :? :? :?

gr Remco

tja, ik ben dus ook overgestapt naar de gy 401 voor mijn futura, inderdaad dan kom je erachter wat een heading- hold hoort te doen. Ik denk dat Robbe de plank met dit product ( 3-d) een beetje mis heeft geslagen.
Dat die uitslag 0 wordt als je je schuif in de midden zet, heb ik ook nooit begrepen.
voor m'n longranger koop ik geen gy 401 want daar vindt ik hem nog wel goed genoeg voor.
Mijn advies: verkoop dat ding en zet er een gy-401 in ( of wat anders).
Jeroen

Back