3d met 540 motor en 7sc cellen

een filmpje dat graag met jullie deel
http://media.putfile.com/paarswit3d

Dit vliegtuigje doet menig brushless vlieger zijn hoofd draaien.

1m span en +- 1,250kg
Corally Gold 17x2 motor @30~35Amp.
reductie +- 2.8:1 zelfgemaakt met een spur en pinion van een 1/10 auto.
12x8 APCE
6a7 min vliegtijd bij gedoseerd 3d vliegen

De landing heb ik er uit respect voor de piloot afgeknipt. Maar hij kan wel landen hoor :wink:

Mooi resultaat.
In modelbouwfaq: Kan ik mijn 6 cellen auto accu's en motoren voor vliegen gebruiken?

Had ik al beweert dat automotoren bruikbaar zijn mits met vertraging en hogere stroom.
Dit is een mooi voorbeeld.
Hoeveel cellen? standaard 6 cellen autopakket?

Even nummertjes terugkoppelen:
7V (goede cellen: >1.1V) * 35 = 245 watt.
200 watt/kg met hoog rendement voor motor en prop. Dat wil wel vliegen ja.

Overweging:
Als je autospullen hebt liggen dan is dit een bruikbare manier. Voor de prijs van een behoorlijke corally heb tegenwoordig ook een borsteloze motor. Die ga je er niet speciaal voor kopen lijkt mij.[/url]

Helemaal in het begin vloog het vliegertje op 6 cellen.
Toen ging hij net niet verikaal. Vandaar dat de verlijding te groot werd om een 7celler erin te stoppen. Een goede corally kost slechts 55 Euro. Al kan je ze alleen in april kopen :?

Ik gebruik nu ook een zelfde setup, maar met een braver motortje. versleten 19T
Voordeel van op 7cellen zoveel power te hebben is dat je kan overschakelen op 2cellen lipo's ipv3 cellen. Met een 3200kokam scheelt dat al gauw 40 euro per pak. en dan kom je met 25A toe ipv +30.
Graupner lipo's 2s3200 heb je al voor een 70Euro. 3s3200 voor 109Euro.

Als je alles nieuw koopt ga je misschien best voor brushless maar als je een 55A regelaar en motor in schuif liggen hebt en nog niet goed weet of vliegen je ding welis..... use it.

mestdaght zei:
Dit vliegtuigje doet menig brushless vlieger zijn hoofd draaien.

De landing heb ik er uit respect voor de piloot afgeknipt. Maar hij kan wel landen hoor :wink:

Met alle respect voor de piloot hoor maar wanneer begint hij met "3D vliegen" in het videootje?
Ik denk niet dat menig brushless vliegers, zeker met lipo's, hun hoofd niet zo snel meer omdraaien. :wink:

Back