3D met een piccolo v2????

Is de piccolo v2 goed omtebouwen tot 3D heli?

• redelijk

Votes: 0 0,0%
  • nee totaal niet!

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    66
Beste mensen/gekke modelbouwers :lol:

Ik ga vliegen met de piccolo v2 maar mijn vraag is: Hij is later om te bouwen tot een colective pitch, maar is hij met een leuke motor dan tot 3D werk te krijgen?

gr,

niels

Nope, door de aparte heckmotor is dat niet mogelijk.
Je komt simpelweg vermogen te kort.
Das de reden waarom ik bij mijn V2 een V1 staart op heb gezet.
Voor hooveren functioneerd hij goed, maar voor het betere heen weer vliegen, vind ik persoonlijk dat je gewoon te veel gas moet bijgeven.

Het volgende punt dat erbij komt is dat je zeker dan aan een alu-kop moet gaan denken en carbon-bladen.
Je hebt te veel speling anders.

Het derde grote nadeel van de piccolo is alom bekend, het "doorveren" na een gemaakte beweging.
Sinds ik mijn alu-kop heb, reageerd hij al wat lekkerder, maar we gaan toch gelijk kijken voor een Crown III of Zoom400 of iets in die geest. :P

maar ik noem nu eigenlijk geen budget,

dus een andere onderdelen zoals staart en hoofdroter motor en alu cp kop reken ik dus mee maar al met al moet het tog redelijk kunnen?

gr,

niels

Je kunt het proberen, maar volgens mij gaat het je niet lukken.
Met een pro'tje zou het in theorie natuurlijk wel kunnen, maar ik hoop dat je ondedelen bij je hebt om te repareren.
Wil er best bij zijn als je het gaat doen :D

De Pic Pro is een CP met een beetje vage pitchaansturing, die prima tot 3d is over te halen mits goed afgesteld. Een V2 kan je ook prima ombouwen, als je de staartmotor vervangt voor een GWS DD kit 7,2v. Die levert genoeg stuwdruk voor het heftigere werk. Ik gebruik ze op een Hornet II en een behoorlijk opgesoepte FP, en ik heb druk zat. De reden dat je niks hoort van de Pic Pro is omdat ie schuw duur is, en omdat sommigen zijn gaan vliegen met een Piccoboard erop en das nix in mijn optiek. Separates en een dikke brushless en je hebt er een prima kist aan.

Maar ja, das mijn mening ;)

Groetjes,

Ton.

Back